שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הישורת האחרונה: משטרת ישראל ערוכה להילולה במירון
לקראת ל"ג בעומר
שינויים בהסדרי תנועה, הגעה בתחבורה ציבורית עם כרטיס בלבד ואכיפה בכבישים | בכל רגע נתון ישהו בהר ובמתחם ההילולא כ-50 אלף איש, ואלפי סדרנים יישמרו על הסדר
תדרוך בשטח | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הילולת ל"ג בעומר בציון הרשב"י באתרא קדישא מירון. זאת בהתאם למתווה של השר מאיר פרוש, מספר החוגגים תושלש ואף מעבר לכך. "בכל רגע נתון ישהו בהר ובמתחם ההילולא כ-50 אלף איש. במתחם הציון תתקיים הדלקה אחת בלבד, כאשר שאר ההדלקות ייערכו במתחם ההילולא שנחנך השנה ובמתחם בני עקיבא" כך לפי דברי המשטרה.

אכיפת ההגבלה תתאפשר באמצעות כרטיסי נסיעה של משרד התחבורה שירכשו מראש והעליה להר מירון תיעשה רק באמצעות תחבורה ציבורית. הכרטיסים מאפשרים הגעה באמצעות תחבורה ציבורית, אוטובוסים פרטיים ושאטלים כאשר משך השהייה בהר ובמתחם ההילולא, יורחב השנה לחמש שעות.

השר איתמר בן גביר בישיבה עם נציגי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה
השר מאיר פרוש בתדרוך עם אנשי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מבהירים כי לא תתאפשר הגעה לאתר באמצעות רכבים פרטיים והם יורשו להגיע בהרשמה מראש עד לחניון אליפלט. הנסיעה משם למתחם הקבר מתבצעת באמצעות שאטל קו 555 היוצא מהחניון למירון.

במטרה להבטיח את שלום הציבור ולשמור על הסדר הציבורי יפעלו בכל תחומי ההר, הציון וההילולא, אלפי סדרנים מקרב הציבור החרדי. במשטרה מבקשים מהציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות הסדרנים. "הציבור נדרש להתחשב ולגלות אחריות וערבות הדדית, על מנת לאפשר לכלל ישראל להגיע לאתר מירון להתפלל ולחגוג באופן שלא יעכב את כניסת הבאים בשעות שלאחר מכן" נכתב בהודעת המשטרה.

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה, משטרת ישראל מתכוונת להפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח ואופנועים. כ-8 אלף שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם היישוב וההילולא במירון, ודרכי הגישה אליהם.

עוד מבחזית החדשות

מטרת היערכות המשטרה היא לסייע לסדרנים בהתאם לצרכים ולאפשר את קיום ההילולה באופן בטוח. עמדת ילדים אובדים תופעל על ידי המשטרה בשיתוף זק"א. 

על פי המתווה שסוכם, הבאים באוטובוסים של התחבורה הציבורית מכל רחבי הארץ יסעו ישירות למירון ובהגיעם למירון ירדו בטרמינל מספר 3 שבכניסה ליישוב מירון ובסמוך למתחם ההילולא המורחב. הבאים בהסעות המאורגנות ירדו בחניון כחל, והבאים ברכבים פרטיים ירדו בחניון אליפלט, משם ימשיכו בשאטלים מרווחים לטרמינל מספר 4 הסמוך גם לכניסת הישוב למירון.

בדרך חזור יחכו שאטלים בחניונים שממול ההר עבור המתפללים והחוגגים, אותם הם יורידו בחניוני היציאה לרחבי הארץ. טרמינל מספר 1 עבור הנוסעים בתחבורה ציבורית, טרמינל 1א לחניון אליפלט עבור הנוסעים ברכבים פרטיים, טרמינל מספר 2 עבור הנוסעים לצפת, חצור ומרום גליל, טרמינל מספר 5 עבור הנוסעים בהסעה פרטית לחניון כחל.

כמו כן, אושר הסדר הנסיעה ברכבת ישראל, והמעוניינים לחזור בלבד ברכבת יוכלו לקחת קו 777 מטרמינל 1 לתחנת כרמיאל, ולעלות לרכבת עם כרטיס הנסיעה.

המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ובאמצעי התקשורת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים