שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » היסטוריה בלוד: נחנך ה'שטיבלאך' הגדול בעולם
בתוך שנה בלבד
12 בתי כנסת חדשים, 4 דונם ו-18 מיליון שקל | בגודלו הוא עוקף את מתחם 'שומרי שבת' האמריקאי שבבורו-פארק | פי ארבע מבית הכנסת איצקוביץ' בבני ברק
תגיות: ,
12 בתי כנסת הפכו לשטיבלאך הגדול בתבל | צילום: באדיבות המצלם

הוקם בתוך שנה בלבד: בערב ראש השנה תשפ"ד נחנך טקס מרגש והיסטורי בשכונת גני איילון החרדית בלוד מתחם ה'שטיבלאך' הגדול בעולם, שבגודלו עוקף את מתחם 'שומרי שבת' האמריקאי שבבורו-פארק, עם 12 בתי כנסת חדשים לקהילות שונות המגוררות בשכונה, שישמשו את הרבנים וציבור המתפללים.

מתחם ה'שטיבלאך' הגדול בעולם

מתחם ה'שטיבלאך' הענק מתפרש על 4 דונם, כפול בגודלו גם פי ארבע מבית הכנסת איצקוביץ' בבני ברק. הוא נבנה ע"י עיריית לוד בהובלת ראש העיר – עו"ד יאיר רביבו, אשר שם לו למטרה לשכן את כלל הקהילות במבני פאר חדשים, ממוזגים ומוארים, עם עזרת נשים, מטבח ומחסן עד כניסת השנה החדשה. את ביצוע הפרויקט הובילה 'חברה כלכלית לוד'.

לא רק את המבנים המפוארים בנתה העירייה, אלא היא דאגה עד לפרט הקטן עבור התושבים החרדים – בבינוי תשתיות חדשות ואיכותיות, מדרכות ותאורה, מערכות מיזוג ענק, רחבת מתפללים ענקית בין בתי הכנסת, שתשמש את הציבור ועוד. בערב החג, העניק ראש העיר לכל קהילה עציץ ירוק וגדול כמתנה, שהוצב בכניסה לבית הכנסת.

את מעמד חנוכת המתחם כיבדו רבני השכונה, ובראשם המד"א הגאון הרב אברהם ברוידא שליט"א, הגאון הרב מרדכי בלוי שליט"א, הגאון הרב מרדכי סילמן שליט"א ואלפי תושבים נרגשים, שלא הפסיקו להודות להנהלת העירייה על ההישג האדיר.

בטקס הפתיחה החליט ראש העיר עו"ד יאיר רביבו להעניק למתחם החדש את השם "משכן בית ישראל", מאחר והוא בשלב ב' של השכונה, ואילו למתחם בתי הכנסת בשלב א' העניק את השם "משכן אחדות ישראל".

רביבו, שהשתתף במעמד חנוכת המתחם איחל לתושבים שנה טובה ומתוקה, וציין: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. עמלנו יום ולילה בכדי להביא לסיום העבודות והפיתוח עד ערב ראש השנה כפי שהבטחתי – ואני שמח שאחרי כל הטרחה, בתוך שנה עשינו היסטוריה ובנינו את ה'שטיבלאך' הגדול בעולם. בע"ה שבזכות עמלנו – מלוד תצא אורה של תורה".

ראש העיר הודה לכל העוסקים במלאכה, למנכ"ל ה'חברה כלכלית לוד' – עשהאל גדות וצוותו, למהנדסת העיר – אדר' גל גבריאל וסגניתה ורד שטרית, למנהלת אגף פרויקטים – שירן בוקרה-ג'רבי, הפרויקטור על המתחם נתנאל כהן וכל השותפים היקרים.

1 נחנך ה'שטיבלאך' הגדול בעולם
צילום: באדיבות המצלם
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. עוד ראש עיר שקונה את קולות החרדים בכסף של החילונים לקראת הבחירות. עוד קומבינה מלוכלכת. הפרדות עכשיו !

  2. תגובה לאנ’ש
    חוצפה לא יודעים להודות על מה שיש ומה שקיבלתם
    תן תודה , ובע’ה יהפכו למשכני קבע מבני קבע ,
    לפחות היה לכם היכן להיתפלל בראש השנה,
    תן תודה

  3. הזויייי!!!
    אחרי שכארבעה שנים תושבי אחיסמך תקועים במעמקי החניונים בבתי כנסיות מאולתרים וחנוקים מתפללים בסיגוף מוחלט,
    עשה ראש העיר רביבו טובה והעביר את כל הבתי כנסיות לגטו ענק הבנוי מקרוונים דלוחים ובכך הוא בטוח שיש לו עשור ויותר של שקט בעניין..
    פשוט זילזול ובושה מאין כמותה !!!
    הנושא שווה וחייב תחקיר מעמיק !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים