שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"ש לשעבר: "זה לא רפורמה משפטית, זה פוגרום – מתנגד לכל התוכנית"
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין מתנגד לרפורמה במערכת המשפט. לדעתו: "אני חושב שלא מדובר פה ברפורמה אלא מדובר בפוגרום אמיתי"
היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין | צילום: משה מילנר, לע"מ

היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין אמר היום (שלישי) כי המהפכה המשפטית שיוזם השר לוין היא "פוגרום" וכי הוא "מתנגד לכולה". לדבריו, הפיכת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון היא דבר "אבסורדי" שיוביל ל"עקירת השירות המשפטי הציבורי מן השורש".

לדברי וינשטיין "הייתי קורא לכל הסיפור הזה פוגרום. אני חושב שלא מדובר פה ברפורמה אלא מדובר בפוגרום אמיתי. מנסים לשנות את שיטת המשפט שאנחנו הכרנו אותה במשך 75 שנה ולהפוך אותה למשהו שלא ידוע ולא מוכר והכל בחיפזון, בלי שיקול דעת רציני. אני מתנגד להכול. כלומר אין דבר שאני לא מתנגד לו".

עוד מבחזית החדשות

וינשטיין הסביר את התנגדותו ואמר: "אני מתנגד לשינוי שיטת בחירת השופטים. אני לא מכיר שיטה טובה מהשיטה שלנו. ואם יש שיטה טובה מזו אדרבה תגלו ואני אהיה מוכן לסמוך את ידי עליה. ודאי שלא תוספת של כמה פוליטיקאים תשפר את הוועדה, היפוכו של דבר. אני מתנגד לשינוי הסניוריטי, אני מתנגד להפיכת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון. זה הריסת המשפט הציבורי. אין דבר כזה. לא יכול להיות יועץ משפטי שממונה כמשרת אמון. מי שמכיר את ההוויה הזאת יודע שהדבר הזה אבסורדי".

בנוסף, נשיא המדינה לשעבר רובי רבלין נאם היום בכנס, בהובלת חבר הכנסת גדעון סער נגד המהפכה המשפטית. רבים ראו בעצם ההשתתפות הנשיא לשעבר בכנס תחת הכותרת "התוכנית לשינוי המשטר בישראל" צעד יוצא דופן שמשקף את התנגדותו לרפורמה. בדבריו בכנס אמר ריבלין: "אנחנו צריכים רפורמה, צריכים תיקונים, לא נקמה. צריכים לתקן, ולתקן נכון. אם המטוטלת תעוף רחוק מדי, תנועת הנגד כמובן בוא תבוא. שינויים במבנה החוקתי והדמוקרטי יש לעשות בתבונה תוך שיח עם הציבור. לא בחופזה ולא על מנת לרצות גורמים פוליטיים שלא מייצגים את רוב העם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים