שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית: מינוי דרעי לתפקיד שר חייב את אישור יו"ר ועדת הבחירות
שלטון הפקידים
היועמ"שית שיגרה מכתב רשמי לבנימין נתניהו, לטענתה חוק יסוד הממשלה קובע כי מי שהורשע ונדון למאסר לא יוכל לכהן כשר במשך שבע שנים, גם אם מדובר במאסר על תנאי
ח"כ אריה דרעי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הבוקר (ראשון) שלחה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מכתב ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו ובו הודיעה כי ניתן להטיל קלון על מי שנגזר עליו עונש מאסר על תנאי. לכן, על פי עמדתה, יו"ר ש"ס אריה דרעי לא יוכל להתמנות לשר, אך יוכל לכהן כחבר כנסת. בנוסף, עדכנה בהרב-מיארה כי העבירה את ההכרעה בנושא לוועדת הבחירות המרכזית, והוסיפה כי הייעוץ המשפטי לממשלה כבר נדרש לסוגיה בעבר, והחזיק באותה העמדה.

ביום חמישי האחרון הודיעה בהרב-מיארה לבנימין נתניהו, כי עמדתה היא שלא יוכל למנות את יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, בלי אישור של יו"ר ועדת הבחירות השופט העליון יצחק עמית. הדברים נכתבו בתגובה לחוות דעת שהועברה לה מטעמו של נתניהו, ולפיה נטען כי חזקת הקלון הקבועה בחוק לא חלה בעניינו של דרעי מאחר ונדון למאסר על תנאי, להבדיל ממאסר בפועל.

בהרב-מיארה הבהירה במכתבה, כי חוק יסוד הממשלה הקובע כי מי שהורשע ונדון למאסר לא יוכל לכהן כשר במשך שבע שנים חל גם על מי שנדון למאסר על תנאי. לטענתה "עמדתי המשפטית מבוססת על בחינת לשון החוק, תכליותיו ונסיבות חקיקתו, חוק העונשין מגדיר את דרכי הענישה בפלילים, והוא מלמד בבירור כי עונש מאסר אינו כולל רק "מאסר בפועל', אלא גם "'מאסר על תנאי'" לשון היועמ"שית.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף טענה בהרב-מיארה כי הייעוץ המשפטי לממשלה כבר נדרש בעבר לסוגיה זו, והחזיק באותה עמדה שהובאה בפני בג"ץ. לפי החוק, כדי למנות לשר את מי שהורשע ונדון עליו מאסר, יש לאשר זאת עם יו"ר ועדת הבחירות שיקבע או קיים קלון בעבירות שביצע.

כזכור, דרעי הורשע בפברואר השנה בשתי פרשות של עבירות מיסים ונדון למאסר על תנאי וקנס כספי. סוגיית הקלון לא נדונה באותו זמן, מאחר ודרעי התפטר מהכנסת כדי למנוע הכרעה אם יש קלון במעשיו. נשיא בית משפט השלום בירושלים, ציין את התפטרותו כאחד הנימוקים לקבלת הסדר הטיעון ואמר "כל החושש מן האשם ומפגיעתו בקופה הציבורית ויטען כי קיימת בו מסוכנות, יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצורכי הציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית.

בתגובה לחוות דעתה של היועמ"שית,  צייצה לה חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד בטוויטר, וטענה שהיא טועה. לדברי גוטליב "אין לי עניין אישי עם דרעי אבל יש לי עניין להוכיח שאת לא מתאימה". "חוק יסוד קובע מי שנידון למאסר לא יתמנה לשר אלא אם עברו שבע שנים מתום תקופת ריצוי המאסר. מיארה, בחוקים שונים מאסר כולל מאסר על תנאי, אלא אם נקבע או מובן אחרת ריצוי מאסר הוא רק מאסר בפועל. מובן?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים