שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית מבקרת בחריפות את רה"מ: "חוק התרומות" פתח לשחיתות שלטונית
המשנה ליועמ"שית דר' גיל לימון, פרסם את חוות דעתו לגבי הצעת החוק שעשויה להכשיר את התרומות שקיבל נתניהו למימון ההגנה בהליכים המשפטיים המתנהלים נגדו
עו"ד גיל לימון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המשנה ליועמ"שית, דר' גיל לימון, פרסם הבוקר (ראשון) את חוות דעתו לגבי הצעת "חוק התרומות" שהגיש חה"כ עמית הלוי מהליכוד, ועל פיה נבחר ציבור יוכל לקבל תרומות עבור סיוע משפטי. המשנה ליועמ"שית טען כי יש להתנגד לחוק המוצע, מכיוון שהוא "פוגע באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו".

הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת הלוי מהליכוד, עשויה להכשיר את התרומות שקיבל נתניהו מבן דודו המנוח נתן מיליקובסקי למימון הגנתו המשפטית, לאחר שבג"ץ אילץ אותו להשיב את הכספים.

עוד מבחזית החדשות

בחוות דעתו כתב דר' לימון: "עמדתנו היא כי יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי".

עוד הוסיף דר' לימון: "בתמצית נציין כי בשיטת המשפט הישראלית ישנם מספר מנגנונים שנועדו להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בו, באמצעות הפרדה בין עובד הציבור לבין אינטרסים זרים. אחד המנגנונים החשובים בהקשר זה הוא חוק המתנות, אשר בנוסחו הנוכחי, אותו ההצעה מבקשת לתקן, קובע איסור לקבל מתנות בזיקה לתפקיד הציבורי, ועל ידי כך למנוע מצב בו נושא המשרה הציבורית יעמוד בפני צומת נאמנויות במילוי תפקידו, טובת הציבור או טובת מיטיבו. הצעת החוק מבקשת כאמור לפרוץ גדר זו, ולאפשר ניצול של התפקיד או של המעמד הציבורי לשם הפקת טובת הנאה אישית".

"ההצעה מנוגדת לתכליתו של חוק המתנות ולמגמה בפסיקה ובחקיקה למנוע מצבים בהם עובד הציבור יזכה בכספים בשל מעמדו זה. יש בה כדי לפתוח פתח של ממש לשחיתות שלטונית. על כן יש להתנגד לה".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, לפני כחצי שנה קיבל בג"ץ את עתירת התנועה לטוהר המידות וחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו (אז ראש האופוזיציה) להשיב לבן דודו מענק בגובה של כ-300 אלף דולרים שקיבל ממנו, וכן להשיב הלוואה בגובה שני מיליון שקלים שקיבל מאיל ההון ספנסר פרטרידג'.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי המענק שקיבל נתניהו היה מתנה אסורה, אשר ניטלה בניגוד להוראות חוק המתנות, ולכן חויב ראש הממשלה לשעבר להשיב את הכספים. לגבי ההלוואה ממר פרטרידג', קבע בג"ץ כי למרות שלדעתו מדובר במתנה אסורה, מכיוון שמבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אישרו את ההסכם הרי שנתניהו יוכל להמשיך בהסכם ההלוואה, בכפוף לפיקוח של מבקר המדינה על קיום הוראות ההסכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים