שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית לא פסלה את מחטף המינויים: בכך נדחתה בקשתו של בן גביר
סערת המינויים
היועמ"שית הסכימה כי "קיים קושי במינוי מפקד מרחב ערב הקמת ממשלה חדשה" אך לא ביטלה את המינוי | "לא מצאנו נסיבות המצדיקות את התערבותנו"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית - ארכיון | צילום: מנהלת הר הבית

הבוקר (חמישי) הגיבה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה למכתבו של יו"ר עוצמה יהודית חה"כ איתמר בן גביר, המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, שדרש את ביטול המינויים החדשים במשטרה. בהרב-מיארה הסכימה באופן עקרוני עם טענתו אך סירבה לבטל את המינוי. בתוך כך, המפכ"ל נעדר באופן חריג מטקס המינויים שנערך היום בצהריים בשל זימון לבדיקה רפואית לטענתו. 

היועמ"שית הסכימה כי קיימת בעייתיות במינוי מפקד מרחב ערב הקמת ממשלה חדשה וכי ראוי היה לערוך בחינה משפטית לפני כן, אך למרות זאת לא פסלה את המינוי. המשמעות היא שהיועמ"שית תתקשה להגן על המינוי מפני בג"ץ.

עוד מבחזית החדשות

לטענת היועמ"שית "אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת". 

עוד הוסיפה היועמ"שית "אולם יחד עם זאת קובעת היועצת באשר למינוי המרכזי, מפקד מרחב מג"ב איו"ש כי מדובר במינוי רגיש וכי המינוי בוצע ב-6/12/22 קרוב לכינון המועד לממשלה החדשה. מדובר בקושי משמעותי היה מקום לערוך לגביו בחינה משפטית ומעמיקה ולהביאו בפני היועמ"ש טרם ההחלטה בו". "יחד עם זאת היועצת קבעה שלעת עתה לא תתערב במינוי היות והמינוי כבר נחתם ולמעשה המדובר במעשה עשוי". 

יש לציין כי בימים האחרונים היה מי ששם טריז בין המפכ"ל לשר הנכנס לביטחון פנים. חה"כ בן גביר טען שוב ושוב כי נעשים ניסיונות לבצע מחטפים בתקופת ממשלת המעבר באצטלה של קידום או מינוי דחוף של קצינים.

לעומת זאת, המפכ"ל טען כי התחייבותו לבן גביר שלא לבצע קידומים נותרה בעינה וכי כל האישורים עליהם חתם, לכאורה, בר לב הונחו על שולחנו כבר לפני שלושה חודשים. טענות אלו של המפכ"ל לא הניחו את דעתו של בן גביר והובילו לנתק מוחלט בין השניים ביממה האחרונה. עתה, לאור העובדה כי המפכ"ל הודיע שייעדר מהטקס הוא עשוי להגיע לעימות עם השר היוצא בר לב, אולם נתון זה יכול גם להוות ערוץ להידברות עם השר הנכנס, למרות שאין בהיעדרות זו כדי לעצור את המינויים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים