שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית הורתה לרה"מ לפטר את השר אריה דרעי לאלתר
היועצת המשפטית לממשלה הבהירה לרה"מ נתניהו, כי עליו לפטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לאלתר מכל תפקידיו בממשלה | בהרב-מיארה: "עליך לפעול בהתאם לפסק הדין"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שלחה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, מכתב שבו היא מורה לו לפטר לאלתר את יו"ר ש"ס, אריה דרעי מתפקידיו כשר הבריאות וכשר הפנים. זאת, בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו כשר בממשלה החדשה.

במכתבה כתבה היועמ"שית כי: "על פי פסק הדין שניתן היום בהליך שבנדון, חה"כ דרעי אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בסעיף 22(ב) לחוק יסוד הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה". עוד הוסיפה בהרב מיארה כי "נוכח המגבלות שבדין החלות בעניינך, יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

עוד מבחזית החדשות

אחרי ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון אתמול נגד המינוי של אריה דרעי, יהיה על ראש הממשלה למנות מחליפים לתפקידי השרים במשרד הפנים ובמשרד הבריאות. על פי החוק אם חבר ממשלה מתפטר או מפוטר, התפקיד המיניסטריאלי עובר בצורה אוטומטית לידיו של ראש הממשלה עד אשר ימונה מחליף ויאושר בממשלה ובכנסת.

לעת עתה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מהחזקת תיקים ממשלתיים, מאחר ומתנהל נגדו הליך פלילי בבית המשפט, כך שאין באפשרותו להתמנות לשר הפנים או לשר הבריאות. לכן, ראש הממשלה יהיה חייב למנות שני שרים חדשים לתפקידים אלו, באופן מיידי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים