שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-30 למלחמה: פצועים מירי נ״ט לרכב סמוך לגבול לבנון | דובר צה״ל הציג ראיית זהב לשימוש חמאס בבתי החולים
חרבות ברזל - היום שהיה
לפחות פצוע אחד מפגיעה ישירה של טיל נ"ט ברכב בגליל העליון | קרבות פנים אל פנים בעומק עזה | לוחם סיירת הנח"ל, יהונתן מימון, נפל בקרב בצפון הרצועה
פיר מנהרת חמאס בחצר בית החולים הקטארי | צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הקריא באנגלית הודעה שכוונה לקהל בעולם: "חמאס ביצע פשעי מלחמה נגד ישראלים, אבל גם נגד האוכלוסייה בעזה. חמאס משתמש בציניות בפלסטינים בעזה כמגן אנושי. הם הורגים שם אנשים, זו טקטיקת טרור. יותר מ-1,000 טילים של חמאס כשלו ונפלו על אוכלוסייה בעזה".

איתור תשתית תת קרקעית מתחת לבית חולים | צילום: דובר צה״ל

לדברי הגרי, "חמאס משתמש בבית החולים שיפא כדי לקיים ממנו פעילות מתחת לקרקע. העולם חייב לנקוט בפעולה נחרצת נגד המעשים הללו". צה"ל הציג סרטון שבו עזתי מקריא את הכרוז שהפיץ צה"ל ברצועה, שקורא לתושבים להתפנות דרומה.

מלבד בית החולים האינדונזי בצפון הרצועה, הפליל דובר צה"ל גם את בית החולים חמד קרוב לחוף בעיר עזה. בית חולים חמד נבנה במימון קטרי (וקרוי על שם שליט קטר הקודם) ובסרטון שמשחרר דובר צה"ל נראות בבירור מנהרות מתחתיו.
קטר. אותה קטר שכעת מנהלת את המו"מ עם ישראל על החטופים. קטר היא הכבאי שמצית את השריפה ומקבל תעודת הוקרה על זיהוי ראשון של השריפה וסיוע בכיבויה. זו אסטרטגית העל של קטר.

הגרי השמיע הקלטה שהפיץ צה"ל לתושבי מחנה הפליטים ג'באליה, שבה קראו להם להתפנות דרומה, לפני שצה"ל תוקף במקום. "חמאס מונע מהאוכלוסייה לנוע דרומה, חמאס חוסם דרכים מהאזרחים לעזוב את מחנה הפליטים ג'באליה", אמר הגרי. עוד אמר הגרי "חמאס שיגר רקטות במרחק של 75 מטרים בלבד מבית חולים בעזה".

קריאת צה״ל לתושבי ג׳באליה להתפנות | דובר צה״ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הציג עדויות לשימוש של חמאס במתקנים רפואיים למטרות טרור. "אנחנו במלחמה עם חמאס, לא עם האוכלוסייה האזרחית בעזה", אמר. "אמרנו לאזרחים העזתים להתרחק מאזורי הלחימה לאזור בטוח. חמאס חוסם את המעברים ועוצר את העזתים מלנוע דרומה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס חיל האוויר רמון, ואמר לאנשי חיל האוויר: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, שיוציאו את זה בכלל מהלקסיקון. אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. אנחנו פשוט נמשיך עד שננצח אותם, אין לנו אלטרנטיבה".

נתניהו הוסיף: "אני מודה לכם. האויבים שלנו טעו בנו, הם חשבו שביום פקודה לא יתייצבו. התייצבנו יחד ואנחנו נילחם עכשיו כתף אל כתף. העם כולו מאוחד וגם סומכים עליכם, ומעריכים את מה שאתם עושים ומאמינים בכם. נמשיך ביחד עד לניצחון".

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ הסעודי גינה בחריפות את ההתבטאות של השר עמיחי אליהו שאמר הבוקר כי הפצצת עזה באטום "זו דרך אחת". "הצהרות מסוג זה מבטאות את חדירת הקיצוניות והאכזריות בקרב חברי הממשלה הישראלית", נכתב בהצהרה. עוד נטען כי העובדה שלא פוטר מבטאת "זלזול בסטנדרטים ובערכים המוסריים, הדתיים והמשפטיים של הממשלה הישראלית".

דיווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, מפי מקורות רשמיים ברשות הפלסטינית: הרשות מסרבת לקבל את כספי הסילוקין מישראל – לאחר קיזוז הכספים שמיועדים לעזה מכספי המיסים. נטען ש"הוחלט שלא לקבל את כספי המיסים שלא במלואם, כי קיזוז הכספים שמגיעים לעזה – משמע חיזוק ההפרדה בין הגדה לעזה. ההחלטה עומדת בעינה, אלא אם ישראל תחזור בה מהקיזוז".

שר ההגנה של איראן: המלצנו לאמריקנים להפסיק מיד לתמוך בישראל ובמלחמה, ולא הם יספגו אבדות כבדות.

המתיחות בגבול הצפון: כיפת ברזל יירטה כטב"ם שהתקרב לישראל משטח לבנון. בצה"ל מסרו כי כלי הטיס החשוד לא נכנס לשטח האווירי של ישראל ויורט בעומק לבנון על ידי לוחמי ההגנה האווירית. מוקדם יותר, אזעקות הופעלו בגליל העליון – טיל נ"ט נורה לעבר כוח צה"ל באזור אביבים, אין נפגעים. במרחב ראש הנקרה – צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי לעבר ישראל. חיזבאללה: 60 פעילים נהרגו.

משגרי רקטות בגני שעשועים ובסמוך לבריכות ילדים: כוחות צה"ל ממשיכים לחשוף את ניצול האוכלוסייה ברצועת עזה לצרכי הטרור של ארגון חמאס. במהלך הלחימה והתמרון הקרקעי חשפו הכוחות משגרי רקטות סמוך לבריכת ילדים ובורות של משגרי רקטות בגן שעשועים ישן בתוך עזה. מצה"ל נמסר: "זוהי הוכחה נוספת לשימוש הבלתי פוסק של ארגון הטרור חמאס באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי".

פעילות צה"ל נגד ארגון הטרור חמאס גם ביהודה ושומרון נמשכת: במהלך הלילה נעצרו 36 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, לאחר חילופי אש באבו דיס נהרג המחבל נביל חליה.

דיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי: משלחת ביטחונית ישראלית, ביקרה ביום רביעי בקהיר ונפגשה עם גורמים במודיעין המצרי הכללי, בראשות האלוף עבאס כאמל. על פי הדיווח, התנהלו שם דיונים נרחבים על המצב ברצועת עזה ובעניין התיווך – לשחרור החטופים הישראלים והזרים שמוחזקים בידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

צוין כי המשלחת הישראלית, בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן – פעלה ליצירת פתרון שיבטיח הכנסת כמויות מוגבלות של דלק, כדי לענות על צורכי בתי החולים בעזה – מבלי שהן יזלגו לחמאס ולארגוני הטרור.על פי הדיווח, כמה מדינות הגישו הצעות לקבלת מספר רב של פצועים עזתיים לטיפול בחו"ל בימים הקרובים, כאשר דיוני המשלחת הישראלית כללו גם הסדרים עם מצרים לגבי קבלת בתי חולים צפים בחוף המצרי ליד סיני ומעבר רפיח.

באר שבע ואשדוד נכנסות למתווה הפיצויים המלא: שר האוצר סמוטריץ' החליט כי שתי הערים ייכנסו למתווה הפיצויים לבעלי העסקים, לאחר שטווח המתווה הורחב עד לקו ה-40 ק"מ. ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי: "בשורה חשובה שמחזקת את החוסן של התושבים. תושבי אשדוד ובעלי העסקים חייבים לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמים להם כתוצאה מהמלחמה".

חברי הפרלמנטים בעולם יוזמנו לצפות בסרטון הזוועות של החמאס. שר החוץ אלי כהן הנחה את נציגויות ישראל בעולם להקרין את הסרט, שמביא תיעוד קשה וגרפי של מעשי הטבח של חמאס בנשים, ילדים ובמשפחות שלמות, בשיתוף פעולה עם דובר צה"ל. בין הנציגויות המרכזיות שכבר הקרינו את הסרט: וושינגטון, ברלין, לונדון וטוקיו.

גם צ'אד הודיעה: בעקבות המלחמה – מחזירים להתייעצות את הממונה על היחסים בשגרירות בישראל.

אש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר סקוט מוריסון, הגיעו לביקור הזדהות בישראל. את הביקור יזם ח"כ דני דנון והשניים צפויים להיפגש עם נשיא המדינה, משפחות שאיבדו את יקיריהם במתקפת הטרור של חמאס וחיילים בעלי אזרחות בריטית. בנוסף, יבקרו השניים בבארי ובאשקלון.

ג'ונסון: "חשוב וחיוני שאנחנו המאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, נעשה כל שביכולתנו בזמן הזה כדי להראות את תמיכתנו מול התקפות אכזריות ובלתי אנושיות כנגד חפים מפשע, ולהדגיש כי מול זוועה בקנה מידה בסדר גודל הזה לממשלה אין ברירה אלא להגן על עם ישראל".

 זלנסקי: המלחמה של ישראל בחמאס "לוקחת את הפוקוס" מהמלחמה של רוסיה באוקראינה. לדבריו, זו "אחת מהמטרות של רוסיה". את הדברים אמר במהלך תדרוך לצד נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, כך לפי BBC.

הפלסטינים טוענים: הותקף הלילה מאגר המים הראשי באזור תל א-זעתר, צפון הרצועה. יש לציין כי חמאס עושה שימוש ציני במתקנים אזרחיים לצורכי טרור. 

תיעוד מבית החולים שיפאא': המוני עזתים התקהלו וצפו בתיעודים של מחבלי חמאס תוקפים כלי רכב של צה"ל – תוך שהם משמיעים קריאות שמחה. בניגוד לטענות, החשמל זורם בכל פינה והסרטונים מוקרנים על המסך.

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים