שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-22 למלחמה: ירי כבד לגוש דן, זוהו מספר נפילות | משפחות החטופים נפגשו עם נתניהו
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
נפילות בחולון וקריית אונו, רסיס נפל על בית פרטי ברמת גן | הרמטכ"ל על הפעילות ברצועה: "יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית – אין ניצחון ללא מחירים"
זירת הנפילה בקריית אונו | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

המטח למרכז הארץ: גבר כבן 50 נפצע קל כתוצאה משאיפת עשן בעקבות הנפילה בחולון, שניים נוספים נחבלו קלות בדרך למרחב המוגן. בנוסף, דווח על רסיס שנפל בבית פרטי ברמת גן. צוותי מד"א העניקו טיפול ל-6 נפגעי חרדה. בנוסף, פגעה רקטה במגרש חניה בקריית אונו, לא ידוע על נפגעים. במקום התפתחה שרפה.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון, ומסר בסיומה כי "עברנו שלב במלחמה – האדמה בעזה רעדה. תקפנו מעל הקרקע ומתחת לקרקע, תקפנו פעילי טרור בכל הדרגים, בכל המקומות. ההנחיות לכוחות ברורות: הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה". הוא הוסיף: "סיכמתי את כיווני הפעולה באשר למאמצים הראשיים – המאמץ הצבאי, המאמץ לשחרור החטופים, המאמץ האזרחי והמאמץ ההומניטרי".

עוד מבחזית החדשות

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, בהצהרה מיוחדת: "הכוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית ברצועת עזה, הפעילות הזו מלווה על ידי אש מדויקת וכבדה – אלה נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים, אין ניצחון ללא מחירים".

עוד אמר הרמטכ״ל: "למלחמה הזו יש שלבים – היום אנחנו עוברים שלב. גם ביממה האחרונה המשכנו לתקוף. גם על ידי הכוחות הקרקעיים עצמם שפוגשים אויב, וגם על ידי מערכי האש שתומכים אותם מהאוויר, מהים ומהיבשה, עוטפים אותם במודיעין על מנת שיהיו אפקטיביים יותר".

הלוי התייחס לחטופים שבשבי חמאס: "ב-7 באוקטובר חמאס ביצע פשע נגד האנושות כולה. חמאס מחזיק כעת בחפים מפשע, תינוקות, ילדים, נשים, גברים ואזרחים מבוגרים מאוד. החזרת החטופים היא מאמץ לאומי עליון. ממני, ועד כל החיילים ברצועת עזה, נעשה הכל על מנת להצליח במאמץ הזה". לסיום אמר הלוי "ליבנו וכוחנו עם המשפחות ועם החטופים. הצבנו לעצמנו מטרות ברורות, והדרך תהיה ארוכה. נשלב עוצמה ומחשבה. נזכור להילחם בנחישות, וננצח״.

הפגישה בין נציגי משפחות החטופים לראש הממשלה נתניהו הסתיימה. "מתנהל מאמץ לשחרורם, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים, עולמיים וגם מקומיים", אמר בפגישה נתניהו, שהתחייב לעשות ככל שניתן על מנת להביא לשחרור החטופים. לפגישה הצטרפה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. עוד נכחו בה: הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, השרה מירי רגב, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי וגורמים נוספים. בשעה 20:00 המשפחות ימסרו הצהרה לתקשורת.

דובר צה"ל: צה"ל המשיך בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה. החל משעות הערב המוקדמות אמש צה"ל פועל קרקעית בצפון רצועת עזה. כחלק מהפעילות הכוחות זיהו חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט וירי תמ"ס ותקפו אותן. בנוסף, הותקף בית ממולכד שאותר על ידי הכוחות.

במהלך הפעילות ברצועה כוחות צה"ל השמידו מספר חוליות שניסו לשגר טילי נ"ט לעברם. כמו כן, לוחמי שיריון הכווינו מסוקי קרב לתקיפת נקודת מפגש של מחבלי חמאס בבניין ששימש את ארגון הטרור.

פיקוד העורף מחזיר את ההגבלות על מערכת החינוך בגוש דן, בשרון ובירושלים. התלמידים יוכלו ללמוד בבתי הספר רק בקרבת מרחבים מוגנים.

דובר חמאס אומר כי ארגון הטרור יסכים לשחרר חטופים – בתמורה לשחרור כל האסירים הביטחוניים: "התקיימו מגעים בנוגע לחטופים. המחיר – ריקון כל בתי הכלא הישראלים מהאסירים".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הממלכתית הבלרוסית "בלטה" כי "הפצצות ישראל ברצועת עזה מנוגדת לחוק הבינלאומי. אי אפשר להשמיד את חמאס – כפי שישראל נשבעה לעשות – מבלי להרוס את עזה עם רוב אוכלוסייתה האזרחית". הוא הוסיף: "אם עזה תושמד ושני מיליון תושבים יגורשו, כפי שמציעים כמה פוליטיקאים בישראל ובחו"ל, זה יהיה אסון לעשרות שנים – אם לא למאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים