שיתוף
תגובות
חדשות » צה״ל פרסם לראשונה את שמו ותמונתו של דובר חמאס | ישראל וקטאר רומזות לפריצת דרך בנושא שחרור החטופים
היום ה-19 לחרבות ברזל
הפלסטינים דיווחו על תקיפות נרחבות ברצועת עזה | הקבינט המדיניט-ביטחוני יתכנס הערב |נסראללה בהתבטאות ראשונה מאז המלחמה: "כל הרוג חדש הוא הרוג בדרך לי-ם"
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה | צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל פרסם את שמו ופרצופו של "אבו עוביידה", דובר הזרוע הצבאית של חמאס. "זהו חדיפה כחלות שמסתתר מאחורי הכינוי אבו עוביידה. הוא גם מסתתר מאחורי הכפייה האדומה שלו. בדיוק כמו שחמאס מסתתרים מאחורי מתקנים אזרחיים כדי לשגר רקטות לעבר ישראל", נמסר מדובר צה"ל, "הוא כמו שאר מנהיגי חמאס אוהבים להסתתר: במנהרות, מאחורי נשים וילדים, וגם מאחורי מסכות וצללים".

צה"ל העביר מסר מאיים לדובר הזרוע הצבאית של חמאס: "חדיפה כחלות, אתה חשוף. הגיע הזמן להפסיק להסתתר. המסכה והכפייה לא תעזור לך ולארגון שלך להסתיר את המכות שאתם חוטפים והגורל מי שנותר מכם".

עוד מבחזית החדשות


חמאס טוען שביצע היום (רביעי) שיגור רקטה לעבר העיר אילת. תושבים בעיר דיווחו על שמיעת פיצוץ. הרקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. לפי צה"ל, זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות. "הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות", נאמר בהודעת דובר צה"ל. ארגון חמאס מסר כי "גדודי אל-קסאם הפציצו את אילת בטיל עיאש 250 בתגובה למעשי הטבח הציוניים נגד אזרחים חפים מפשע".

מוקדם יותר היום נשמעו אזעקות באזור הכרמל. צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר שטח ישראל, שהתפוצץ באוויר. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי ומסרה כי שיגרה רקטה מסוג R-160.

דובר צה"ל דניאל הגרי האשים היום את איראן במתקפת הפתע על ישראל. "איראן סייעה לחמאס לפני המלחמה במישרין, באימונים, באספקת אמצעי לחימה, בכסף ובידע טכנולוגי. גם ברגעים אלה נמשך הסיוע האיראני לחמאס. במזרח התיכון, כשהשלוחים פועלים מעיראק, מתימן ומלבנון, ההנחיות מגיעות רק ממקום אחד, מאיראן. מי שמערער את המזרח התיכון במעשי חמאס־דאעש שלא יתחבא".

במקביל, קטאר דיווחה היום על פריצת דרך במשא ומתן לשחרור חלק מחטופים מרצועת עזה. על רקע הדברים, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי צייץ בטוויטר: "שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ובעל עניין בהקלה על פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים בשלב זה".

נשיא מצרים א-סיסי: "הגירה מרצועת עזה לשטח מצרים – מסוכנת ביותר. סיכמתי עם נשיא צרפת מקרון לפעול יחד כדי להכניס סיוע לרצועת עזה, לשחרר את בני הערובה ולהפחית את המתיחות. אנחנו דורשים למנוע כניסה קרקעית של ישראל לעזה, מכיוון שהיא תגרום למספר רב של קורבנות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב על הבהרתו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שלא התנצל על דבריו במועצת הביטחון של האו"ם וטען כי הם "סולפו". "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול. הוא חייב להתפטר", אמר ארדן, "המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס 'לא קרה בוואקום'".
לדברי השגריר, "כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא – האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח. מזכ״ל שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה ושום 'רקע', לא יכול להישאר בתפקיד".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שאמר אמש בדיון במועצת הביטחון של האו"ם כי מתקפת חמאס "לא התרחשה בוואקום", לא מתנצל על דבריו גם יממה אחרי הסערה – ואמר כי הוא "המום" מאיך שדבריו "סולפו" לטענתו. "טענו שהצדקתי את מעשי הטרור של חמאס. זה שקר. עשיתי בדיוק את הדבר ההפוך", אמר לכתבים באו"ם.
הוא ציין כי בעקבות הסערה שעוררו דבריו, הוא חש צורך להבהיר שגינה את מתקפת חמאס "בעיקר מתוך כבוד לקורבנות המתקפה ומשפחותיהם"

משרד החוץ גינה את דברי נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שטען כי "חמאס לא ארגון טרור הוא ארגון שחרור שמנהל מאבק על אדמתו". "ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של נשיא טורקיה על ארגון הטרור חמאס", נמסר.
עוד הוסיפו במשרד החוץ כי "‏החמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדעאש שרוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס זה דעאש".

במקביל לתקיפת צה"ל בלבנון, הפלסטינים מדווחים על סדרת תקיפות אוויריות משמעותית ורצופות בלב העיר עזה.

דובר צה"ל עדכן אחרי המטח לצפון כי "זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים". עוד נמסר כי "לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בקריה בתל אביב עם ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה, שהבהיר בפניו כי "חמאס הוא אויבנו המשותף, עלינו להבטיח שהוא יהיה מבודד. הוא נמצא ברשימת הטרור של האיחוד האירופי כבר שנים – כעת עלינו לפעול".
נתניהו אמר לו בפתח הפגישה: "אני שמח מאוד לקבל את פניך כאן. צ'כיה הייתה תומכת גדולה מאוד של ישראל בזמנים טובים ובזמנים חשוכים. זו שעתנו האפלה, ואני מעריך את זה שאתה עומד פה. התמיכה שלך מוערכת מאוד ואני מברך את הגעתך לישראל. אני תמיד אומר שיש רק דבר אחד טוב יותר מלעמוד לצד ישראל, והוא לעמוד בתוך ישראל. זה מה שאתה עושה. תודה לך".

קנצלר אוסטריה קארל נהאמר נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבסיס הקריה בתל אביב והבהיר כי "אנו מגנים את מתקפת הטרור המתועבת של חמאס על ישראל ואת הרצח הברברי של אזרחים חפים מפשע, בצורה החריפה ביותר". הוא קרא לחמאס "לשחרר את בני הערובה באופן מיידי וללא תנאים".

הרצוג הודה לו על ביקור ההזדהות, במסגרת הרכבת האווירית של מנהיגים שמגיעים לארץ מפרוץ המלחמה, ואמר לו כי "אתה ידיד גדול של ישראל באחד הרגעים הנוראיים ביותר שלנו כעם מאז הקמת מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים