שיתוף
תגובות
חדשות » היום השישי למלחמה: מספר הנרצחים עודכן ל-1,300, שני פצועים קשה מפגיעה ישירה בשדרות
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
צעירה במצב אנוש ופצוע קשה בפגיעה ישירה בשדרות | יותר מ-1,300 נרצחים והרוגים מאז תחילת המלחמה | בצה"ל עדכנו 97 משפחות חטופים
אחת מזירות הנפילה בשדרות | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

במטח כבד לעיר שדרות נפצעו היום (חמישי) 4 אזרחים בכמה זירות נפילה שונות, בין הנפגעים פצועה אחת במצב אנוש ואחר מוגדר במצב קשה. מוקדם יותר נשמעו אזעקות באזור השרון והשומרון. במקביל, ממשיך צה"ל לתקוף ברצועה כל העת, חיל האוויר ביצע במהלך הלילה עשרות תקיפות של כוח הקומנדו של חמאס (נח'בה), דובר צה"ל: "אנחנו מקבלים מידע מודיעיני משמעותי מהשבויים שבידינו".

מספר הנרצחים והנופלים המעודכן נכון לבוקר זה, עומד על לפחות 1,300. בנוסף, יותר מ-100 ישראלים נמצאים לפי הערכות בשבי חמאס. יותר מ-3,000 פצועים כבר פונו לבתי החולים, מאות עדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 105 במצב קשה.

עוד מבחזית החדשות

שני פועלים תאילנדים שנחשבו נעדרים/חטופים, אותרו בחיים סמוך לנחל עוז אחרי שהתחבאו בשדות משבת בבוקר.

דובר צה"ל עדכן בהצהרתו כי עדיין יש היתקלויות בודדות עם מחבלים, והבהיר כי העוטף נחשב לשטח צבאי סגור. דובר צה״ל קרא לאזרחים להישמע להנחיות ולא להתקרב לאזור. "אנחנו סוגרים את כל הפריצות בגדר. כל מי שמתקרב לגדר ייהרג – אני חוזר ואומר לתושבי עזה – כל מי שיתקרב לגדר ייהרג".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי מינה את ח"כ אריאל בוסו לשר הבריאות. עד היום כיהן בתפקיד כממלא מקום שר הפנים משה ארבל. לדברי דרעי, המינוי מגיע לבקשתו של ארבל, שמכהן בעצם בשני תפקידי שר, ומעוניין בעקבות המלחמה להתמקד במשרד אחד ולפנות משרד גדול אחר למישהו נוסף. בוסו הוא יו"ר ועדת הבריאות ולכן קיבל את התפקיד.

לראשונה מאז 1982 תטוס אל על בשבת כדי להחזיר לוחמים שקיבלו צו 8. מהחברה נמסר: "הטיסות מופעלות במחיר עלות ולא מטרת רווח במימון משותף של אל על וגופים פיננסים גדולים בארה"ב".

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: "נערכים לשלב הבא של המלחמה, אנחנו מקבלים מידע מודיעיני משמעותי בחקירות המחבלים שבידינו". הגרי הדגיש בדבריו כי נעשים מאמצים גדולים לאתר ולהגיע לכל מחבל שלקח חלק בטבח: "מפענחים כל סרטון ויחד עם מיטב הגופים מזהים את מבצעי הזוועות, אנחנו מאתרים את המיקום של כל אחד כזה – ונרדוף אחריו בכל מקום בעזה, גם מי שייתן לו מקלט ייפגע. חיסלנו מחבל כזה שתיעד והעלה לרשתות את הזוועות שהוא ביצע – הקרסנו עליו את ביתו".

עוד אמר הגרי כי בקיבוץ סופה הותירו אחריהם מחבלי חמאס דגל של דאעש. לפי הגרי, הדגל אותר בידי לוחמי סיירת נח"ל, שביצעו סריקות ביישוב אחרי מתקפת הפתע של ארגון הטרור על עוטף עזה, והטבח הנורא שביצע בתושבים.

עד כה התפנו מהרצועה כ-500 אלף תושבים למקומות מחסה של האו"ם ולבתי ספר.

שר החוץ של ארצות הבית אנתוני בלינקן נחת בישראל. לבלינקן נלווה שליח לסוגיית השבויים, כשבמקביל פועל כבר בארץ צוות אמריקני בנושא. במקביל סוכני FBI בארה"ב אוספים מידע ופועלים בנושא גם כן. שר החוץ הישראלי אלי כהן קיבל את פניו עם הנחיתה: "מודים לארה"ב על העמידה החד משמעית לצד ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים