שיתוף
תגובות
חדשות » היום הרביעי למבצע חרבות ברזל: מטחים כבדים לגוש דן, הרוגים באשכול
חרבות ברזל
יותר מ-900 נרצחים ויותר מ-2,700 פצועים מאז תחילת המלחמה | לחצים בקואליציה על הקמת ממשלת חירום – בן גביר מעכב | בשעות הצוהריים מטח כבד לעבר גוש דן והשפלה
תגיות:
ההרס בשכונת רימל בעזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

שניים מבכירי הזרוע המדינית של חמאס חוסלו היום (שלישי) בעזה בהפצצות של צה"ל, ביניהם שר הכלכלה של חמאס. חיילי צה"ל נטרלו ארבעה מחבלים שניסו לחדור מהים ליד זיקים. שני עובדים זרים נהרגו מפגיעת רקטות בשדה אליהו. דובר צה״ל אישר כי 123 חיילים נפלו במלחמה.

ההרס בחאן יונס | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

עוד מבחזית החדשות

ארבעה ימים לאחר מתקפת הפתע של מחבלי חמאס שגבתה את חייהם של יותר מ-900 בני אדם, דובר צה"ל הבהיר כי הצבא החזיר את השליטה בעוטף עזה. מתחילת המלחמה נפצעו יותר מ-2,700 – בהם כארבעה אנוש ו-155 קשה שעדיין מאושפזים בבתי החולים. גם מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר. היום אושר גיוס מילואים נוסף, ובסך הכול יגויסו 360 אלף חיילים. גם לאחר תיקון הודעת פיקוד העורף, מורגש מחסור במים ובמוצרי מזון בסופרמרקטים.

בישראל שיגרו איום למצרים, כי אם תיכנס אספקה לעזה, יופצצו המשאיות העזתיות. זמן קצר לאחר האיום הישראלי נסגר מעבר רפיח משאיות דלק וסחורות מצריות שהיו אמורות להיכנס לרצועת עזה נסוגו. לפי דיווח ברשת אל-ערביה, מצרים סגרה את המעבר ללא הגבלת זמן.

ליאור ניסקי, מנכ"ל מועצה אזורית שער הנגב תקף את הממשלה: "גם ביום הרביעי ללחימה, אנחנו מרגישים שממשלת ישראל לא נותנת לנו את המענים שאנו זקוקים להם. ההתנהלות מול הצבא, ומול משרדי הממשלה הזויה ומקשה עלינו בניהול האירועים. אנחנו פועלים עם מלוא היכולות שלנו בעזרת העובדים שלנו ומתנדבים – במהלך היום אנחנו עוסקים בניהול האירועים ובלילה בגיוס כספים מיהדות העולם בכדי לדאוג לכל הצרכים שלנו. אני רואה את שרי הממשלה ודובר צה"ל באולפני הטלוויזיה ייתכן שבגלל זה אין להם פניות עבורנו".

היועץ המשפטי הכללי לממשלה בגרמניה פתח בחקירה נגד חמאס בחשד לרצח וחטיפת אזרחים גרמנים. בין הנרצחים והחטופים גם תיירים גרמנים או ישראלים בעלי אזרחות כפולה. בני משפחות של אותם קורבנות פנו בימים האחרונים לממשלת גרמניה וביקשו עזרה. רבים מהם לא יודעים האם בני משפחותיהם עדיין בחיים ומקווים שגרמניה תסייע לישראל בשחרור החטופים על מנת להציל את אזרחיה מידי הטרוריסטים.

בצה"ל אישרו לצוותים של התקשורת הזרה להיכנס לכפר עזה כדי לתעד את החורבן ופינוי הגופות שעדיין נמצאות בשטח מאז שבת. הצוותים מלווים בקצינים דוברי אנגלית שמתארים להם את הפשעים שביצעו מחבלי חמאס. רשתות זרות מעבירות שידור ישיר מהמקום.

עוד מבחזית החדשות

חה"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) קורא להקמת ממשלת חירום: "ברגע זה האינטרס הלאומי הוא לנצח את האויב שרוצה להשמידנו, את הנאצים האלה שטבחו באחינו ובאחיותינו. הקמת ממשלת חירום לאומית תחזק את רוח העם, ותקרין החוצה כלפי אויבינו. כל השיקולים הפוליטיים פחות חשובים ברגע זה".

יחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433 הקפיאה חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את חמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות. היחידה פעלה מול המשטרה האנגלית והביאה להקפאת חשבון נוסף בבנק בארקלי׳ס הבריטי, שפרטיו פורסמו על ידי חמאס לצורך הפקדת כספי תרומות, כך לפי דוברות המשטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים