שיתוף
תגובות
חדשות » היום החמישי למבצע: פגיעות ישירות מהמטח האחרון בשדרות, אין דיווחים על פצועים
חרבות ברזל - סיקור נרחב
לאחר לילה שקט יחסית התחדשה האש מעזה | הפלסטינים: אחיו של מוחמד דף נהרג בהפצצה | בגזרת הצפון ממשיך להיות מתוח לאחר שצה"ל תקף עמדות חיזבאללה
ההרס בעזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

ארבעה מבנים נפגעו ישירות מהמטח האחרון על העיר שדרות. לא דווח על פצועים.

כוחות קומנדו מיוחדים של יחידת "אריות הים" ו"כוח דלתא" הועמדו בכוננות במדינה באירופה, "במרחק טיסה של כמה שעות מישראל", למקרה שיצטרכו לסייע במאמצי חילוץ בני הערובה, שביניהם גם אזרחים אמריקנים. כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית. ארצות הברית כבר שלחה לישראל מומחים לסיוע בתהליך, אבל הבית הלבן הדגיש כי אין כוונה כעת לתת לחיילים אמריקנים לדרוך בשטח ולהתערב בלחימה.

עוד מבחזית החדשות

צה"ל וחיל האוויר הגבירו היום (רביעי) את התקיפות בשטח הרצועה נגד מטרות חמאס. בצה"ל מעדכנים כי מספר הנרצחים וההרוגים מאז תחילת המלחמה עומד על למעלה מ-1,200, ומעל ל-2,700 פצועים. למרות ששטח העוטף נמצא בשליטת הצבא עדיין יש היתקלויות של כוחות הביטחון במחבלי חמאס שנמצאים בתוך שטח ישראל. במהלך הלילה המשיך הירי הרקטי לעבר העוטף. חברת החשמל בעזה: בתוך שעות – יאזל הדלק ברצועה ותיעצר אספקת החשמל.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס השמידו מערכת גילוי מתקדמת שפיתח חמאס, אשר שימשה לצורך גילוי כלי טייס מעל שטח הרצועה. "במשך שנים חמאס הקים רשת מצלמות איכותיות, שהוחבאו בתוך דודי שמש לאורך כל רצועת עזה, במטרה לזהות ולעקוב אחרי כלי טיס. אתמול, תוך דקות ספורות, במטס ממוקד במספר יעדים, תקפו כלי טיס את כל האיתורים המשויכים לרשת זו ושלל מחמאס את יכולותיו לייצר תמונת שמיים רחבה בניסיון לפגוע בכלי טיס", נמסר מדובר צה"ל.

ההרס ברפיח | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

תקיפות ברצועה | דובר צה״ל

בצפון ממשיך להיות מתוח לאחר שאתמול בוצע ירי פצמ"רים. בנוסף, במזרח ירושלים חיסלו לוחמי מג"ב 2 תושבי סילוואן לאחר שביצעו ירי זיקוקין שפגע. גם היום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר. אתמול אושר גיוס מילואים נוסף, ובסך הכול יגויסו 360 אלף חיילים.

דובר צה"ל: "עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-80 מטרות ברחבי בית חאנון. בין היתר, המטוסים תקפו שני סניפי בנק המשמשים את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועה, מנהרת טרור תת קרקעית בשטח הרצועה ושתי מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור".

דובר צה״ל על גזרת הצפון: השיגור מסוריה – חוליה פלסטינית ששירתה מדרום לרמה, תקפנו את מקור האש. כל היישובים ליד הגדר מתוגברים באבטחה של כוחות הביטחון לסיכול חדירות מחבלים.

דובר צה"ל: עד כה שוגרו מעל ל-5,000 רקטות לעבר ישראל. כ-1,000 גופות של מחבלים אותרו בעוטף עזה, ובידי ישראל ישנם עשרות רבות של מחבלי חמאס שנלקחו בשבי.

דיווח פלסטיני: צה"ל הפציץ את בניין דוחא שבמרכז רפיח. בבניין נמצאים הבנק הלאומי הפלסטיני, סניף הדואר ומשרדי תקשורת. לפי חברת החשמל בעזה, תוך שעות ספורות יאזל הדלק ותיעצר אספקת החשמל בעזה

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יומיים לפני שבלינקן מגיע לישראל לביקור. לפי משרד החוץ, בלינקן "אישר מחדש את התמיכה החד משמעית של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

03:21 – דיווחים פלסטיניים: אחיו של מוחמד ד'ף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה.

ביתו של מוחמד דף לאחר התקיפה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד הגיעה למזרח התיכון.

בזמן שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מחבק את ישראל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מצא לנכון עד לשעה זו להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להביע תנחומים לאחר שיותר מ-1,200 ישראלים נרצחו ונפלו בטבח בעוטף עזה. מאז פרוץ המלחמה הרוסים לא מביעים תמיכה פומבית בישראל ואף להפך – הם מוצאים צידוקים למתקפה של החמאס.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. "יום חמישי למבצע"
    לא הבנתם שיש פה מלחמה?!!
    על החיים. על הבית..על כבוד הנרצחים?
    זה לא מבצע-זו מלחמה!

  2. כאילו מה אתם אנחנו חושבים שהם כמונו "הומניים" .
    ספקנו ציוד לאוייב הנצי האוקראיני שהורג ברוסים.
    מה???
    אנחנו בהלם???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים