שיתוף
תגובות
חדשות » הטרגדיה בערד: אברהם ברוך ז"ל נשרף על חלון ביתו כי סולם הכיבוי לא הגיע לקומה רביעית
מי באש
ביום חמישי שעבר נשרף למוות אברהם ברוך ז"ל בן ה-65 על חלון ביתו בערד, לעיני שכניו והעוברים והשבים, לאחר שסולם הכיבוי הגיע לקומה שניה בלבד
זירת האסון בערד | צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום

משפחתו של אברהם ברוך ז"ל, בן 65 מערד, שנספה בשריפה ביום חמישי האחרון בדירתו בקומה הרביעית, לא יכולים לשכוח את המחזות הקשים שקדמו למותו המחריד של המנוח וחוסר האונים של עוברי האורח והשכנים.

שרית חתמי, אחייניתו של אברהם אמרה בראיון לרשת ב': "זו הייתה רשלנות פושעת מהרגע הראשון. לא היה לו סיכוי עם האמצעים שהיו שם. מתחנת ערד הגיעו שני כבאים עם כבאית מסכנה. במשך עשר דקות הוא זעק והוא חירש. בסרטון בטוויטר ראיתי את נפנוף הידיים שלו כי הוא כבד שמיעה".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיפה חתמי: "לא יאומן ששולחים משלחת כיבוי למרוקו אבל בערד אין ציוד ואין כבאים. אין אפילו סולם. לא משחררים לנו את הגופה כי רוצים לנתח אותה, מה יש לבדוק? ראו בכל סרטון איך הוא מת בשריפה, אנחנו רוצים להביא אותו לקבורה ואח"כ נשקול את צעדינו".

אברהם ז"ל, נספה בעודו ישב על החלון בקומה הרביעית עד שמת מחנק. סולם הכיבוי הגיע רק עד הקומה השנייה, וברוך זעק מול אנשים שצילמו את מותו. ידין שטרית, אזרח שניסה להציל מהדירה את אברהם אמר: "לא יכול להיות שאין סולם. אם הייתה שם אמא עם הרבה ילדים?".

שטרית, שהיה עד לשריפה סיפר לרשת ב': "מבקש לא להאשים לרגע אף כבאי. הם עשו כל מה שיכלו. כבאי אחד היה ממוגן כולו והוא זה שעלה למעלה, רק הבעיה שעלה בלי צינור מים. הבן אדם הזה מת לי מול העיניים. זה היה מחזה מזעזע, מאז אני כל היום בוכה".

עוד מבחזית החדשות

ניסן בן חמו, ראש העיר ערד טען כי "היו לנו שריפות שנגמרו בנס גדול, המקרה הזה מראה לנו שלא לעולם חוסן, אם לא יתעסקו באמצעים מצילי חיי אדם במקום להתעסק בשטויות". לפני שנה נחנכה בערד כבאית עם סולם ארוך, אבל היא הועברה למועצת תמר למלונות ים המלח.

על פי הדיווח ב"כאן", מועצת תמר נחשבת לאחת המועצות העשירות בישראל, והיא מקבלת המון תרומות ומיסים מכל המלונות. זאת למרות מספר התושבים בין הקטנים בארץ. לעומת זאת בכל מחוז הדרום מאילת ועד אשדוד, ישנן שש כבאיות בלב עם סולם שארוך מגובה שתי קומות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים