שיתוף
תגובות
חדשות » החל מ-2023: המשטרה תאכוף איסור חציית צומת בכתום מהבהב
במשטרה החליטו להילחם בעבירת חציית צומת ברמזור אדום המסכנות חיי אדם | לאור התופעה שבה נהגים נכנסים לצומת בכתום מהבהב, ועוברים באור אדום
תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א

המשטרה הודיעה כי החל מינואר היא תתחיל לאכוף חציית צמתים ברמזור כתום מהבהב, כחלק מהחלטת אגף התנועה למגר את תופעת החצייה ברמזור באור אדום. אגף התנועה במשטרה צפוי להילחם בתופעה של "גניבת רמזור", שבה נהגים המסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך האחרים, באמצעות הצבת שוטרי שטח, הגדלת כוח האדם והצבת מכשור אלקטרוני. לדברי נצ"מ אמיר ג'יבלי "עבירת רמזור אדום היא אחת הדומיננטיות ביותר להתרחשות תאונות חמורות בפרט, אגף התנועה יגביר באופן משמעותי את האכיפה כנגד העבירה המסוכנת הזאת".

על פי נתוני המשטרה המתייחסים לתאונות שמתרחשות בצומת בשל אי ציות לרמזור, נרשמו בשנה שעברה יותר מ-38 אלף דוחות, התרחשו 1,404 תאונות, ונהרגו 19 בני אדם. הנתונים המתייחסים לשנה הנוכחית מציגים תמונה קשה יותר. למעלה מ-39 אלף דוחות, 1,898 תאונות ו-24 בני אדם שנהרגו בשל העבירה.

עוד מבחזית החדשות

רפ"ק יוני ברזילי טוען ש"לאורך השנים כקצין תנועה באגף התנועה הגעתי לעשרות זירות של תאונות דרכים קטלניות בהם היו מעורבים נהגים בתאונות צומת, לא שווה שנהג יסכן את עצמו ואת משתמשי הדרך כתוצאה מעבירה של חציית צומת באור אדום".

על מנת לקבל דוח על מעבר צומת ברמזור אדום, מצלמת התנועה מצלמת פעמיים. פעם אחת לפני שמוצג אור אדום מלא, ופעם בזמן המעבר, וזאת כדי שתתקבל הוכחה שכלי הרכב אכן חצה את הצומת באור אדום. כאמור, החל מה-1 בינואר, המשטרה תאכוף גם חציה באור כתום מהבהב. אולי כך יצליחו לצמצם את מספר תאונות הדרכים.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. צריך שהעונש על חציה באור אדום יהיה שלילת רשיון לחצי שנה , חילוט הרכב לחודש ימים, וקנס של חמשת אלפי שח . הכל יחד ובלי הנחות ואז לא יהיה צורך בהשקעה מאות אלפי שעות שוטרים והאמצעים טכנולוגיים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים