שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני: יוכשרו 9 מאחזים בלתי חוקיים על אף התנגדות ארה"ב
הקבינט החליט על הכשרת 9 מאחזים בלתי חוקיים וכינוס מת"ע ביו"ש כדי להביא לאישור בנייה של 10,000 יחידות דיור | הצעד נעשה על אף שאנתוני בלינקן ביקש להימנע מכך
גבעת הראל הבוקר בצילום מהאוויר | צילום: דוברות בנימין

הערב (ראשון) הורה הקבינט המדיני ביטחוני, על הכשרת מאחזים ועל כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון בימים הקרובים, על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים. וזאת, על אף בקשת מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן להימנע מצעדים אלו.

ישיבת הקבינט שהסתיימה בתום דיון שארך חמש וחצי שעות וחצי, החליטה על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים על הכשרת תשעה מאחזים בלתי-חוקיים ביהודה ושומרון. ההחלטה התקבלה, בתגובה לפיגוע הדריסה בירושלים בסוף השבוע שגבה את חייהם של שלושה בני אדם.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש שיוכשרו 77 מאחזים, אך גם הכשרת תשעה מאחזים נחשבת לצעד משמעותי מכיוון ששנים רבות לא הוכשרו מאחזים בלתי חוקיים. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לא הביעה תמיכה בהכשרת המאחזים, אך גם לא מחתה בחריפות נגד המהלך.

בן גביר וסמוטריץ' שמשמש גם כשר במשרד הביטחון, ביקשו צעדים נרחבים יותר, גם במזרח ירושלים, אך גם הכשרת המאחזים נחשבת להישג עבורם. בנוסף הוחלט על כינוס מת"ע, מועצת התכנון העליונה, שצפויה לאשר את בנייתן של כ-10,000 יחידות דיור.

המאחזים שצפויים להיות מאושרים, הם שחרית, גבעת ארנון, אביגיל, עשהאל, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה ושדה בועז. מדובר ביישובים שקיימים כבר שנים רבות ועומדים על הקרקע, ולכן מדובר בהכשרה בדיעבד. עוד הוחלט בקבינט שראש הממשלה, שר הביטחון ושר נוסף יאתרו וימצאו עוד עשרות נקודות שיהפכו ממאחזים לא חוקיים להתיישבות צעירה, כלומר, יחוברו לרשת החשמל והמים.

מדובר בסוגיה נפיצה מאוד שעלולה לגרום למתיחות עם ממשלת ארצות הברית, שמתנגדת להכשרת מאחזים בלתי חוקיים. יש לציין כי למאחזים שאושרו אין הרבה בעיות משפטיות, מכיוון שהקרקעות שעליהן הם יושבים הן אדמות מדינה, כך שקל יותר להכשיר אותן. המשמעות שהתושבים יוכלו לקבל תקציבים ואפשר יהיה לחבר אותם לתשתיות של חשמל, מים, ביוב וביטחון. מדובר בתהליך ארוך שעוד ייקח זמן אך לבסוף הוא יושלם.

בתום ישיבת הקבינט אמר בן גביר: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

בצלאל סמוטריץ' אמר: "הבטחנו ואנחנו מתחילים היום לקיים. ממשלת ישראל מעבירה היום מסר ברור לכל אויבינו – אל מול הניסיונות שלכם לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארצנו, אנחנו מעמיקים שורש, בונים ומקימים ישובים. הטרור לא יחליש אותנו, נהפוך הוא".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר כי: "החלטות הקבינט הערב הן צעד חשוב ביותר בכיוון של פיתוח ההתיישבות הוותיקה והסדרת התיישבות הצעירה, אך לא פחות מזה מדובר באמירה ברורה כלפי האויב האכזרי – אנחנו כאן לנצח. הארץ הזאת שייכת לנו. אין לכם תקווה ואין לכם תקומה, עד שלא תניחו את נשקכם".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר הערב: "תודה רבה על החלטה היסטורית ודרמטית שמחזירה את הכבוד הלאומי של עם ישראל, ושתביא בטווח הבינוני והארוך הרתעה אמיתית לטרור ומחזקת את אחיזתנו בארצנו".

עוד מבחזית החדשות

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר בתגובה כי: "תגובת הממשלה לפיגוע הנורא בירושלים היא פיגוע מדיני בשטחים. ממשלת ההתנחלויות יוצאת מגדרה כדי להוכיח למי שעוד לא היה ברור שפניה לסיפוח על סטרואידים וחיסול האפשרות לפתרון מדיני. ההפיכה המשטרית וההפיכה בשטחים שתיהן סיכון קיומי לישראל. נילחם בהפיכה המשטרית כאילו אין סיפוח ובסיפוח כאילו אין הפיכה משטרית – ואנחנו ננצח".

בנוסף החליטו השרים בקבינט על הרחבת המבצע המשטרתי במזרח ירושלים, תגבור כוחות משטרה ומג"ב בעיר ופעילות מבצעית מוגברת נגד מסיתים ותומכי טרור. נתניהו הדגיש ש"כוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ושלא תהיה ענישה קולקטיבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים