שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה
לאחר דחיות רבות
זאת לאחר שלפני כחצי שנה פסק בית המשפט כי יש להנגיש את הדרך לאנשים עם מוגבלויות. אך ארגוני השמאל עתרו נגד ההחלטה
מערת המכפלה | צילום: verdell galean, שאטרסטוק

הבוקר (שני) החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה, זאת לאחר השגת האישורים הנדרשים, דחיית עתירות עמותות השמאל ועיריית חברון ומתן אישור שר הביטחון. זאת לאחר שלפני כחצי שנה פסק בית המשפט כי יש להנגיש את הדרך לאנשים עם מוגבלויות. אך ארגוני השמאל עתרו נגד ההחלטה, וכאמור הבוקר החלו בעבודות ההנגשה.

הצפי המשוער לסיום העבודות הינו חצי שנה. בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים לאבטח את העבודות כדי למנוע הפרות סדר מצד הערבים שינסו למנוע את העבודות.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד בתגובה לתחילת עבודות ההנגשה: "התרגשתי הבוקר לראות שהעבודות החלו. מיומי הראשון בכנסת שהתחלתי לפעול למען המטרה הזאת, אמרתי שלא אנוח ולא אשקוט עד שאשיג את המטרה שהמעלית תפעל לטובת ציבור בעלי המוגבלויות באתר השני בחשיבותו לעם היהודי".

"הנגשת מערת המכפלה, בה קבורים אבות האומה הישראלית הינה מטרה חשובה מאין כמוה.היא צעד הומניטרי ובעל חשיבות היסטורית לאלפי מתפללים בעלי מוגבלויות שנבצרת מהם גישה למערת המכפלה בהיעדר גישה מותאמת לצרכיהם. מעל לשנתיים פעלתי בכל הכלים הפרלמנטריים שברשותי על מנת להסיר את החסמים המשפטיים והבירוקרטיים בכדי להנגיש את מערת המכפלה ואני שמחה שזה קורה. זה הישג גדול, המאבק השתלם ואני נרגשת מאוד".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "טוב שהעבודות התחילו סוף סוף, אבל דרך הייסורים שצריכים לעבור בעניין כל כך הומני למען הנגשת מערת המכפלה לנכים, לא מתקבלת על הדעת וצריכה להדליק נורה אדומה. בושה וחרפה שבמדינה ריבונית צריכים להתחנן כדי לבנות מעלון לנכים באתר קדוש ליהודים בו שוכנים אבות האומה".

ח״כ אופיר סופר: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. לאחר שנים של סחבת טוב עשה השר גנץ כשאישר את הנגשת קברי האמהות והאבות במערת המכפלה לבעלי מוגבלויות. כמי שהיה שותף להעלאת הנושא לסדר יומה של הכנסת- אני מברך על תחילת העבודות ומודה לחברת הכנסת קטי שטרית ולשי גליק מארגון בצלמו על השותפות בהובלת המאבק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים