שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התפרצות של הר הגעש הפעיל הגדול בעולם
לראשונה מזה 40 שנה
הר הגעש מאונה לואה, המהווה 51% משטחה של מדינת הוואי שבארה"ב, התפרץ היום לראשונה מזה כ-40 שנה | הלבה עלולה להגיע לבתים בתוך כמה שעות
הר הגעש מאונה לואה

הר הגעש, מאונה לואה, אחד מחמשת הרי געש רדומים שעל שטחם נמצאת מדינת הוואי, התפרץ היום לראשונה מזה כ-40 שנה, ופולט כעת אפר וולקני אל סביבתו. לפי שעה הוא עדיין לא מהווה סכנה לציבור הרחב, אך קיים החשש שהמצב ידרדר במהירות. הר הגעש נישא לגובה של כ-4000 מטרים, והוא מהווה 51% מהשטח היבשתי של הוואי. כך, במקרה של התפרצות, חלק משמעותי מהאי עלול להיות מושפע.

הר הגעש מאונה לואה, שהוא הר הגעש הפעיל הגדול בעולם, התפרץ בצהריים (ב') בהוואי לראשונה זה קרוב ל-40 שנה, לפי המכון הגאולוגי של ארה"ב ההתפרצות בהר, השוכן באי הגדול של הוואי, החלה בשעת לילה מאוחרת לפי השעון המקומי (ישראל מקדימה את הוואי ב-12 שעות).ההתפרצות הקודמת של הר הגעש הגדול בעולם נרשמה באפריל 1984. אז זרם הלבה הרותח הגיע כמעט עד לעיר הילו הסמוכה.

לאחר גידול עקבי שנרשם בחודשים האחרונים בפעילות הפנימית שלו, לפחות 12 רעידות בעוצמה של יותר מ-2.5 בסולם ריכטר פקדו את ההר בשעתיים שלפני ההתפרצות, ועוצמתה של אחת מהן הייתה 4.2."בסביבות השעה 23:30 (שעון מקומי) החלה התפרצות של לוע הר הגעש של מאונה לואה", כתבו במכון הסקר הגיאולוגי של ארה"ב. שם הזהירו כי המצב עלול להשתנות במהירות. רמת ההתרעה הועלתה בעקבות כך ל"אזהרה".

עוד מבחזית החדשות

"בשעה זאת, זרימת הלבה עדיין מוכלת באזור הפסגה ואינה מאיימת על הקהילות במדרונות", נאמר בהתרעת המכון. לדברי מומחים, הלבה עלולה להגיע לבתים בתוך כמה שעות. "אנשים עם בעיות נשימה צריכים להישאר בתוך הבית כדי לא לשאוף את האפר הגעשי. כל מי שנמצא בחוץ, צריך לכסות את הפה והאף במסכה", צייצה רשות מזג האוויר בהונלולו. "יכול להיגרם גם נזק ליבולים ולחיות, בעיות ראות ונזק לתשתיות".

הרשויות בהוואי עורכות כעת מפגשים מרובי משתתפים ברחבי האי בכדי לייעץ לתושבים על דרכי התגוננות בפני התפרצות אפשרית ומצב חירום. ההמלצה היא להכין מראש תיק עם מזון ולמצוא מקומות בטוחים להישאר בתוכםבמקרה של צורך בפינוי. "לא צריך להיכנס לפאניקה. אבל צריך להיות מודעים לכך שאנחנו חיים על מדרונות מאונה לואה. יש פוטנציאל לאסון", אמר טלמדג' מגנו, מנהל ההגנה האזרחית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים