שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הח"כים יקבלו הוראות איך לנהוג אחרי החג"
בית רה"י
בדיווח שעורר סערה נטען כי מרן הגרי"ג אדלשטיין הורה לגפני לא להצהיר על תמיכה בנתניהו. הדיווח הוכחש. דיווח אחר טוען שמבית הרב מסרו ש"דגל תמליץ על נתניהו"
מרן הגרי"ג אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

בעקבות השמועות לגבי הכוונות של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לקראת ההמלצות אצל הנשיא, בית נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א פרסם הודעה חריגה לפיה "כל הדיווחים בשעות האחרונות בגדר ספינים בלבד. לאחר החג יעלו חברי הכנסת למרן ראש הישיבה ויקבלו הוראות איך לנהוג".

ב'ערוץ 20' דווח מוקדם יותר כי סירובו של גפני להצהיר על תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו היא תוצאה של הוראה של מרן הגרי"ג. על פי הדיווח, גפני עלה למעונו של מרן ראש הישיבה ושאל אותו אם להצהרת כבר כעת על תמיכה בנתניהו, אך נענה בשלילה.

העיתונאי ישי כהן טען כי בבית מרן הגרי"ג אדלשטיין מסרו בתגובה לפרסום: "להד״מ, דגל התורה תמליץ על נתניהו". מלשכת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נמסר כי "בימים האחרונים אנו עדים לדיווחים שלא היו ולא נבראו, כמו גם הדיווח הערב ב'ערוץ 20'".

גורמים בסביבת גפני שצוטטו בדיווח טענו כי "לא נכון להמר על כל הקופה, וצריך לשמור אופציה נוספת שלא תשאיר את החרדים מחוץ לקואליציה חלופית". סיעת דגל התורה התכנסה היום לדיון בהשתתפות חברי הכנסת ובכירי הסיעה לגבי ההמלצות אצל הנשיא, ונמנעו מלהכריע על תמיכה בנתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה, כפי שהתחייבו במהלך מערכת הבחירות.

בתום הישיבה נמסר כי "אנו עושים כל מאמץ שלא נלך למערכת בחירות חמישית שזה אסון לכלכלה, אסון להתנהלות של ישראל שיגרום לחוסר יציבות משווע. אנו עושים כל מאמץ כדי להקים קואליציה עם גוש הימין והמסורתיים, נביא את תמונת המצב המלאה בפני גדולי התורה ונקבל את הוראתם".

בהודעה, בה לא הוזכרה המילה נתניהו, תקפו את גנץ ומסרו כי "בישיבת הסיעה שיבחו החברים את ראש הממשלה והודו לקב"ה על החיסונים שעובדים, כמו כן הביעו פליאה על כחול לבן שלא מאפשרים הבאת חיסונים נוספים בגלל שיקולים פוליטיים אשר מדובר בפיקוח נפש".

במקביל, גפני הוזמן לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטרם השיב בחיוב. כזכור, יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן הבהיר אמש בכנס פעילים לסיכום מערכת הבחירות כי בכוונתו לעמוד בהתחייבות שניתנה במערכת הבחירות לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה.

"הודענו לציבור לפני הבחירות שנלך עם נתניהו ולכן אין כאן שאלה, יהדות התורה, ומבחינתי אגודת ישראל לפחות תמליץ לנשיא רק על בנימין נתניהו", אמר ליצמן. לדבריו, "המטרה שלנו להקים קואליציית ימין למען כלל אזרחי ישראל. כל יתר השמועות בגדר ספינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים