שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הח"כים התנצחו בוועדה והגיבו בטוויטר
"כפיות טובה"
בדיון שנערך בוועדת החוקה אושר הצע"ח לעונש למחזיקי נשק בלתי חוקי. במהלך הדיון ח"כ השכל הגיבה לר"ע לוד וח"כ רוטמן נחלץ להגנתו בקרב ציוצים בטוויטר
טוויטר Twitter | צילום: khak, שאטרסטוק

ועדת החוקה אישרה היום (שני) לקריאות שנייה ושלישית את הצע"ח שיזמה ח"כ שרן השכל. הצעת החוק נועדה להעלות את רף הענישה שנקבע בבתי המשפט בעבירה של החזקת נשק שלא כדין וזאת באמצעות קביעת עונש מינימום של שנים עשר חודשי מאסר למחזיקים נשק שלא כדין.

יאיר רביבו ראש עיריית לוד הגיב : "רציתי לפרגן אך יש פה יותר נזק מתועלת. לא שמעתם את אנשי השטח. אני משך 10 שנים מנסה לחוקק חוק של 10 שנות מאסר עם מינימום 5 שנות חובה. נציג משפחות הפשע אמר לי שהערב כמו כל ערב יהיו זיקוקים של שמחה על החוק הזה שלא עושה כלום. הסתכלתם בראיית הפרקליטות והשופטים ואתם נותנים פרס ונוחות שלא לכבול את ידי השופטים. יש לדבר על דיני אחזקה וראיות כשתופסים נשק במכונת כביסה הוא "שייך" לסבתא. קשה מאוד להרשיע ככה".

"כל ערב יש לנו צרורות של ירי לפנות בוקר, כדורים שנכנסים לבתים. אני דוחה את המצגת הסלקטיבית שהוצגה פה. אין בכלל הרתעה. הפיל בחדר הוא ששופטים מפחדים. שמענו שופטים בעומר ובלהבים שאומרים שלא יחמירו ענישה כי מי יגן עליהם ביום אחרי. אולי יש להעביר תיקים מהדרום למרכז ומהמרכז לצפון. מה שתעבירו עכשיו לא יעשה כהוא זה לפשיעה. בירדן מי שיורה חותכים לו את הידיים. רק ישראל היא גן עדן ליורים ולנשקים".

ח"כ השכל הגיבה לדבריו: ה"דברים עימם הוא מתמודד לא פשוטים, אך כמי שהיה ראש מטה שטח של תנועת הליכוד 10 שנים, להתלונן עכשיו כשאנחנו מעבירים חקיקה זה קצת לא ראוי. היה כמעט עשור של החזקת התיקים הללו בידי הליכוד והיו הזדמנויות רבות להעביר חקיקה".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברי השכל: "לא, זה לא יאומן מה שקורה עכשיו בוועדת חוקה. יאיר רביבו מדבר מדם ליבו על הפשיעה בעיר לוד, על צרורות הירי ועל הענישה המקלה שבתי המשפט והפרקליטות נוקטות ועל שהחקיקה שמקדמים מקלה מדי. שרן השכל בתגובה: היית ראש מטה השטח של הליכוד, אתה לא יכול להתלונן. מה לעזאזל שמעתי עכשיו?"

ח"כ שרן השכל הגיבה לח"כ רוטמן: "אל תפרשן אותי, הסיבה היחידה לפרעות היא הזנחה של שנים והתעלמות מארגוני הפשיעה. כשראש עיר טוען שהחוק שאני נאבקת להעביר, לא טוב ועדיף לא להעביר אותו, המשמעות היא סיכון התושבים בעיר שלו. החוק יכניס למינימום של שלוש שנים מי שנתפס עם נשק בלוד, ירתיע ויעניש. ככה צריך לעבוד".

ח"כ שמחה רוטמן השיב לדברי השכל: "א. הוא לא אמר שעדיף לא להעביר אותו. הוא אמר שהחוק חלש מדי וצריך להחמיר יותר. ב. שלא לדבר על זה שבחקיקה שאמורה להיות בקונצנזוס, את מוצאת את ההזדמנות להכניס פוליטיקה מפלגתית (בייחוד אנצור את הסטייל שהכנסת בקטנה ובלי להזכיר את שמה, לאיילת שקד, על כך שבמשרד המשפטים היה ואקום חקיקתי)".

ח"כ השכל הגיבה לרוטמן: "א. הוא אמר שהחוק הזה הוא בדיחה ולא יסייע. ב. כשיש קונצנזוס לא תוקפים את החוק ואומרים שהוא מיותר ולא יעזור בכלל. מקבלים שזה כלי אחד בתוך מכלול שעובדים עליו עכשיו. אפשר גם לברך".

ח"כ רוטמן סיים את קרב הציוצים בטוויטר וכתב: "מצטער שאני חושב שתפקידי כח"כ הוא לעזור לראשי ערים שיורים אצלם ברחובות כל לילה בצרורות, ולא לחנך אותם על בסיס השאלה לאיזה מפלגה הם הצביעו, תמכו, או ניהלו את מטה השטח שלה. שלא לדבר על כפיות הטובה. העבודה של רביבו ואחרים כמוהו הכניסה אותך לכנסת מלכתחילה, ועכשיו זה פועל נגדו?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים