שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החוק להעברת סמכויות לבן גביר: "המפכ"ל יהיה כפוף לשר"
נחשף
המפכ"ל לא יפקח על המשטרה אלא יפקד על ניהולה, השר יהיה אחראי על ענייני מדיניות בתחומי חקירות וטיפול בתיקים | השר בר-לב: "זו דריסת הדמוקרטיה ופגיעה במשטרה"
ח״כ איתמר בן גביר, המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה, אתר הכנסת

למרות ההסכמים על תפקידים עם השותפות הקואליציוניות, צפוי הליכודי להגיש לנשיא המדינה יצחק הרצוג בקשה להארכת המנדט, בין היתר כדי להשלים את חקיקת החוקים הנוגעים למתן סמכויות לשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר.  במסגרת הסיכומים עם עוצמה יהודית. בן גביר דרש נוסח מחמיר של החוק  ואילו הליכוד עידן את הנוסח לפני שהחוק יובא לדיון בוועדה. על פי ההצעה, התקציב השנתי של המשטרה ייקבע בסעיף תקציב נפרד, והממונה על סעיף תקציב זה יהיה השר. 

בנוסף נכתב בהצעת החוק, כי המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ואילו המשטרה תהיה נתונה למרות הממשלה, והשר הממונה על המשטרה מטעם הממשלה. על פי ההצעה סעיפים אלו "לא יחולו לעניין סמכות שוטר בעניין חקירה או תיק מסוימים, לרבות לעניין פתיחתם, ניהולם או סגירתם, ולמעט עניין מדיניות בתחומי חקירות, טיפול בתיקים והעמדה לדין".

עוד מבחזית החדשות

יחד עם זאת, הסעיף שבו נכתב כי המפכ"ל "יפקח על משטרת ישראל, על סדרי ניהולה ועל הפעלתה" ישונה ל- "מופקד על ניהול משטרת ישראל, על הפעלתה ועל פיתוח יכולותיה". ובנוסף "הכול בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר". 

בימים האחרונים סוערות הרוחות בין בן גביר למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מכיוון שהאחרון ניסה לכאורה לבצע מינויים במחטף בזמן שבין הממשלה היוצאת לממשלה הבאה. בן גביר דרש משבתאי להקפיא מינויים של שני קצינים בכירים, אך השר לביטחון הפנים עמר בר-לב חתם בכל זאת על קידומם.

בנוסף, בסביבת בן גביר הופתעו לגלות כי המפכ"ל זימן את חברי סגל הפיקוד הבכיר לדיון שהיה אמור להתקיים בנושא מדיניות המשטרה לשנת 2023. מקורביו של השר המיועד זעמו כשגילו שהמפכ"ל מתכנן דיון במדיניות רגע לפני שבן גביר נכנס לתפקיד. בן גביר דרש משבתאי לבטל את הדיון, והדיון בוטל, אך האירוע השאיר טעם מר בלשכתו של בן גביר.

בליכוד מעוניינים להקים ועדות מיוחדות, שבהן יטופלו החוקים החדשים לפני הקמת הממשלה, בין היתר החוקים הדרושים להעברת הסמכויות הרלוונטיות ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וליו"ר עוצמה יהודית בן גביר. אחת הוועדות תעסוק בחוק שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר על אף שהורשע בעבירות מס שייתכן ויש עימן קלון. 

בנוסף, בוועדה מעוניינים לבטל את החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל לסיעה נפרדת. בליכוד מקווים לטפל בחוקים האלה תוך ימים ספורים כדי לאפשר את השבעת הממשלה. באופוזיציה המסתמנת נערכים לקרב בלימה ואומרים כי "זה ייקח להם לפחות שבועיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים