שיתוף
תגובות
חדשות » הזוי: בכיר ארגון גוב האריות השתולל במיון ליד מטופלת כשהוא לא אזוק
צעירה בת 18 ששהתה במיון בית החולים מאיר לפני ניתוח, נדהמה לגלות שבכיר ארגון הטרור של גוב האריות, ח'אלד טבילה, שוכב במיטה לצדה
רופא אילוסטרציה | צילום: צעד הפקות

אמה של צעירה בת 18 ששכבה במיון לפני ניתוח בבית החולים מאיר, נדהמה לגלות כי בכיר ארגון הטרור גוב האריות, ח'אלד טבילה, שנעצר בסוף השבוע, הושכב ליד בתה כשהוא קשור בחתיכת בד למיטה. אמה של הצעירה,שיתפה ב-N12 את החוויה הלא נעימה.

"הכניסה שלו למיון הייתה מאוד דרמטית", סיפרה האם "הוא הגיע עם ארבעה לוחמים עם נשק מכוון עליו, וצרח בלי הפסקה צעקות של מחאה. בשלב מסוים נשארו רק שני לוחמים, והצעקות פשוט לא הפסיקו, היינו איזה חצי שעה בהלם ולא אמרנו כלום. אחרי שהוא לא הפסיק לצרוח ניגשתי לצוות הרפואי ושאלתי מה עושים עם הדבר הזה ומי זה. הוא אמר לי תפתחי חדשות, זה בדיוק עלה בכותרות ותגלי מי החבר שאיתנו פה. פתחתי וראיתי את הכותרת "יו"ר הארגון של גוב האריות", עם סרטון שלם שמראה את קושי התפיסה של הבן אדם והמהלך.

עוד מבחזית החדשות

כששאלתי את הצוות הרפואי למה הוא כאן הם הסבירו לי "שבגלל שהוא בפוסט טראומה וצרחות, אז היו חייבים לעשות לו בדיקה גופנית כוללת, אבל שהוא בסדר גמור ותוך שעתיים שלוש יסיימו את כל הבדיקות שלו ויעבירו אותו למעצר. בשלב הזה כשהיינו צמודות אליו, זיהיתי שזה האיש שאני קוראת עליו בכותרות וקלטתי שאומנם הוא עם נשק מכוון עליו, אבל הוא לא היה קשור או אזוק, אלא עם חוטי בד בלבד".

למרות שהיו חיילים עם נשק ליד המחבל, טענה האם שהחוויה הייתה טראומטית לבתה "אני חושבת שהבעיה המרכזית היא שילדה בת 18 בהיסטריה לפני ניתוח שוכבת עם נשק צמוד אליה, זה משהו שאני לא מורגלת אליו. הצעתי לחיילים לשתות ולאכול ושאלתי אותם למה אין אזיקים, המחבל צרח והשתולל על המיטה, והוא בשנייה מאבד פה שליטה. אז החייל אמר לי שאין בצבא דבר כזה אזיקים, יש אזיקונים. אז שאלתי אותו למה אין אזיקונים, זה בד אתה רואה שהוא לא קשור. הוא אמר לי שבזמן המעבר לבית החולים לא היה להם את הציוד הנדרש או אזיקונים אז הם אלתרו רצועות בד".

עוד מבחזית החדשות

תגובת דובר צה"ל: "העצור היה תחת שמירה מלאה לאורך כל שהותו בבית החולים. במהלך מתן הטיפול הרפואי הוסרו אזיקי העצור. במידה והייתה מתקבלת בביה"ח בקשה מטעם המשפחה לשינוי מקומה של המטופלת, הדבר היה נשקל על ידי בית החולים. הטענה כנגד אמירת הלוחמים על חוסר באזיקונים נבדקה ואינה מוכרת".

תגובת בית החולים מאיר: "מדובר בעצור שהגיע בליווי צה"לי לקבלת טיפול במיון. במשך זמן הטיפול הוא היה מעורפל הכרה, טופל מספר שעות ללא אשפוז ושוחרר. האחריות והשמירה על מטופלים אלו היא של צה"ל. חשוב להדגיש כי לא מדובר בשהות משותפת בתוך חדר במחלקת אשפוז אלא כאמור בשהות במיון. לרוב הצוות אינו מעודכן על זהות המאושפזים הללו או על הרקע שלהם ומעניק טיפול רפואי כפי שנדרש. במרכז רפואי מאיר פועל מיון ילדים נפרד ממיון מבוגרים ובו מטופלים עד גיל 18. המטופלת שהינה מעל גיל 18 טופלה במיון מבוגרים, בו לא מטופלים ילדים ונוער. ברגע שהתאפשר הועבר העצור לאזור נפרד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים