שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הותר לפרסום: ראש ה-CIA וזלנסקי נפגשו בחשאי בקייב
ראש ה-CIA ביל ברנס ביקר בחשאי בקייב | ארה"ב אישרה חבילת סיוע נוספת לאוקראינה | החבילה תכלול 59 נגמש"י ברדלי ו-90 נגמש"י סטרייקר
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

הוושינגטון פוסט דיווח הבוקר (שישי) כי ראש ה-CIA ביל ברנס ביקר בחשאי בקייב ועדכן את הנשיא זלנסקי במידע מודיעיני שנמצא בידי ארה"ב. על פי הדיווח, ברנס עדכן את נשיא אוקראינה על תוכניות רוסיה להמשך הלחימה והבהיר את מחויבותה של ארה"ב לתמיכה באוקראינה.

הפגישה החשאית הגיעה על רקע המעקב של ארה"ב על המתקפות של רוסיה באוקראינה, ובצל הויכוח בין ארה"ב ובעלות בריתה האירופיות בנוגע לסוגיה האם לספק לזלנסקי נשק ארוך טווח.

עוד מבחזית החדשות

ארה"ב הודיעה רשמית על אישור חבילת סיוע חדשה לאוקראינה בשווי 2.5 מיליארד דולרים. חבילת הסיוע המקיפה תכלול 59 נגמש"י ברדלי, ולראשונה גם 90 נגמש"י סטרייקר.

החבילה נחשבת לשנייה בגודלה בתולדות ארצות הברית, והיא מצטרפת ליותר מ-26 מיליארד דולר שארה"ב כבר העבירה לאוקראינה מאז תחילת המלחמה. שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלנקן מסר כי "ארה"ב ממשיכה לגייס את העולם כדי לתמוך באוקראינה" וכי "ראינו סולידריות מדהימה מצד בעלי בריתנו ושותפינו, ואנו מברכים על יותר מ-50 מדינות שהתאחדו כדי לתרום תרומה משמעותית לתמיכה באוקראינה".

עוד מבחזית החדשות

על פי הערכות שונות, צפויות היום מדינות רבות באירופה להודיע על העברת טנקי לאופרד גרמניים במסגרת פסגת בכירי הגנה בבסיס ראמשטיין בגרמניה. עד כה סירבה גרמניה להעביר טנקים לאוקראינה, כל עוד ארה"ב לא תעשה זאת. אתמול הודיע זלנסקי כי הוא מצפה ל"הכרעות גדולות" היום, ושר ההגנה הגרמני החדש בוריס פיסטוריוס הודיע כי "צפויות חדשות" בעניין טנקי הלאופרד "בתוך שעות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים