שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: נחשפה רשת העתקות בבחינות הבגרות, הרוויחו מיליוני שקלים
משרד החינוך זיהה דפוסים חוזרים של טעויות במאות מבחנים במקצועות שונים | המשטרה עצרה 12 חשודים שסייעו לתלמידים מהחברה הערבית | החשד: הרוויחו מיליונים
פתרון התשובות לבחינות הבגרות | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חשפה הבוקר (שני) רשת העתקות בבחינות הבגרות, שפעלה בחברה הערבית בכל חלקי הארץ. 12 חשודים נעצרו, בהם 11 נשים, שעל פי החשד סיפקו תשובות לאלפי נבחנים במהלך הבחינות. מדובר בעסק שלפי החשד גלגל עד כה מיליוני שקלים.

מהמשטרה נמסר כי "החקירה נפתחה לאחר הגשת תלונה של משרד החינוך, שזיהה דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות במאות מבחנים שבוצעו במקצועת שונים. עם קבלת התלונה, החלו חוקרי פשיעה מקוונת של מחוז צפון לבצע פעילות סייבר על מנת לזהות את מפעילי הרשת. במהלך הפעילות 'נרשמו' השוטרים לשירות ובמהלך סבב בחינות הבגרות האחרון פיצחו את השיטה".

עוד מבחזית החדשות

על פי החשד, התלמידים שילמו 100 שקלים לבחינה בבנק הדואר, לשליחי הארגון שכונה "נביל אל אסמאר" – חברי הרשת היו מעבירים את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי, ולעיתים גם אוזניה, על מנת שיהיה באפשרותם לקבל את התשובות לבחינה בזמן אמת.

במשטרה חושדים שחברי הרשת הפעילו "סייענים" שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים העבירו את התשובות לנבחנים. עוד אמרו במשטרה כי "בין העצורות נמצאת משגיחה". "העצורים הם אלו שעמדו בראש הרשת, ואליהם נותבו הכספים דרך שליחים שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר".

לטענת המשטרה ארגון "נביל אל אסמאר" פרסם את שירותו כ"סיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה מאוד" ברשתות החברתיות בשפה הערבית. בחלק מהפרסומים ציין הארגון כי הכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי עזה. "החקירה נמשכת יחד עם חוקרי רשות המיסים מפקיד שומה חקירות חיפה והצפון בליווי פרקליטות מחוז דרום. העצורים יובאו במהלך היום לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים