שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: כוחות הביטחון סיכלו תשתית טרור של חמאס שתכננה לחטוף חייל
תשעה פלסטינים המשתייכים לארגון חמאס ביו"ש נעצרו בחשד שהקימו תשתית טרור בגזרת בנימין ותכננו, בין השאר לחטוף חייל ולבצע פיגוע מטענים נגד כוחות צה"ל
תשתית הטרור שנחשפה | צילום: דוברות שב"כ

היום (שני) הותר לפרסום, כי כוחות הביטחון עצרו בחודש האחרון תשעה פלסטינים בחשד למעורבות בהקמת תשתית טרור של חמאס בכפר בידו שבבנימין. מחקירת החשודים עולה כי הם תכננו לחטוף חייל ולבצע פיגוע ירי ומטענים נגד כוחות צה"ל בגזרה.

תשית הטרור שנחשפה | צילום: דוברות שב"כ

עוד עלה מהחקירה, כי חברי התשתית הכינו חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים באזור בנימין ואף הכינו מקום להסתרת החייל שהתכוונו לחטוף. "מעצר חברי החולייה מבעוד מועד סיכל את החטיפה" נמסר בהודעת השב"כ.

עוד מבחזית החדשות

לצורך מימוש כוונותיהם לבצע פיגוע ירי, עסקו המחבלים בלימוד עצמי של ייצור חומרי נפץ ואף הקימו מעבדה מאולתרת בתוך בית מגורים. במעבדת החבלה אותרו חומרי גלם לייצור חומרי נפץ ומטענים, זיקוקים וצינורות ששימשו לבניית מטענים. בנוסף, נתפסו כלי נשק מסוג קרלו ומפות עליהם שרטטו את תכנון הפיגועים ונתיבי הבריחה.

"לאור חומרת הפיגוע אותו תכננו, חברי התשתית פעלו באופן ממודר, תוך שמירה על חשאיות מרבית על מנת להימנע מחשיפת פעילותם", הסבירו בשב"כ. לפני כשנתיים סוכלה תשתית חמאס משמעותית ביהודה ושומרון שתכננה פיגועי ירי ומטען, לרבות פיגועי תופת בישראל, שחלק מחבריה הם תושבי בידו, קרובי משפחתם של העצורים.

"חמאס ביהודה ושומרון ממשיך לנסות לערער את היציבות בשטח בתמיכה ובהכוונה של מפקדות החמאס בחו"ל ובעזה", הוסיפו. "זאת, תוך התעלמות בוטה מהמחיר הכבד אותו משלמים תושבי יהודה ושומרון ומהפגיעה במרקם החיים שלהם כתוצאה מפעילותם של אלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים