שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: המל"ט יורט באמצעים אלקטרוניים
חלקי כלי הטיס שהופל אתמול אותרו מצפון לכנרת, ויישלחו למעבדה לבדיקה | הערכת מערכת הביטחון היא כי כלי הטיס נשלח על ידי איראן וחיזבאללה כתגובה על התקיפה בסוריה
תגיות: , ,
מל"ט | צילום: משרד הביטחון

המל"ט שחדר אמש (ראשון) משטח סוריה לישראל אותר הבוקר בשטח פתוח מצפון לכינרת. באופן חריג, המל"ט הופל ב"אמצעים רכים" (לוחמה אלקטרונית) ולא בטיל מכלי טיס או ממערכת נ"מ. כלי הטיס הועבר לבדיקה.

הפלת כלי טיס באמצעים אלקטרוניים מתרחשת כאשר משגרים מרחוק אותות שמשבשים את תנועת כלי הטיס שגורמים להפלתו. בשנתיים האחרונות פעלו בצה"ל בשיטה זו, להפלת רחפנים שחצו מגבול לבנון ומגבול רצועת עזה על ידי מרכזי בקרה אוגדתיים שהוקמו על ידי חיל האוויר בגזרות בט"ש.

עוד מבחזית החדשות

הפלה של כלי טיס בשיטה בלתי מאוישת נחשבת לחריגה ומלמדת על יכולות הלוחמה האלקטרונית שמוביל מרכז הלוחמה האלקטרונית באגף התקשוב של צה"ל, והרלוונטיות שלו לכוחות היבשה, האוויר והים.

לאחר זיהוי כלי הטיס העוין, הוזנקו מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל שחגו זמן רב בשמי הצפון. הכלי שיורט היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, והופל בשטח פתוח.

הכלי הופל פחות מיממה לאחר תקיפה בסוריה, השלישית תוך ארבעה ימים, שלפי תמונות לוויין, מטרתה הייתה פגיעה ביכולות המל"טים של חיזבאללה. בסוריה דיווחו במוצ"ש על תקיפה ישראלית של מוצבים במחוז חומס שבמרכז המדינה. מקורות מודיעיניים מערביים ציינו כי התקיפות פגעו בשורה של "בסיסי אוויר" באזור מרכזי במדינה, שבו מוצבים אנשי צבא איראנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים