שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: האחים הקדושים הלל ויגל יניב, תושבי הר ברכה נרצחו בפיגוע
עפ"י החשד, שני האחים נורו מטווח אפס | כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחר היורה | הלל בן 21, בוגר ישיבת ההסדר בקריית שמונה ויגל בן ה-16 בוגר ישיבה ההסדר בגבעת אולגה
האחים הקדושים שנרצחו בפיגוע | צילום: המשפחה

האחים הקדושים הלל מנחם (21) ויגל יעקב (16) יניב, תושבי הר ברכה, נרצחו היום (ראשון) בצהריים בפיגוע בחווארה. על פי החשד, המחבל הגיע לחלון הרכב שבו נסעו השניים וירה בהם מטווח אפס.

כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבל שרצח את השניים בעיקר בכפרים סביב שכם. באוגדת איו"ש פועלים במישור המודיעיני כדי לזהות את המחבל. כמו כן, פורקו מצלמות האבטחה באזור כדי להשיג תיעוד של זירת האירוע. בצבא גם בודקים איך הגיע המחבל לזירה וכיצד נמלט, לאחר שתחילה דווח כי האש נורתה מרכב חולף.

עוד מבחזית החדשות

הלל בן ה-21, למד בישיבת ההסדר בקריית שמונה והשתחרר לאחרונה משירות בחיל הים. בימים אלה חזר הלל להמשך לימודיו בישיבה. יגל, אחיו הצעיר בן ה-16 למד בישיבת ההסדר בגבעת אולגה והיה אמור להתגייס לשירות קרבי. איגוד ישיבות ההסדר מסר כי "אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות וביישוב, וכלל ישראל".

רמ"ט האיגוד, אורי פינסקי, אמר כי "שמעתי בזעזוע גדול את הבשורה הקשה על הירצחם של האחים הקדושים תושבי הר ברכה שהיו בדרכם מהבית לישיבותיהם. אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול למשפחה היקרה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הלב נקרע מצער. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

מהמועצה האזורית שומרון נמסר: "אבלים על הרצחם של שני האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד, בפיגוע הירי היום בחווארה. על פרטי הלוויות תצא הודעה בהמשך, אנו מחבקים את המשפחה ומלווים אותה ככל שיידרש. אנחנו מחבקים את המשפחות בשעות הקשות הללו. ההתיישבות ועם ישראל ירמו את הראש ומתוך המשבר נתחזק! עם ישראל ינצח את הברברים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בזירת הפיגוע כי "מדי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים ועל אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני. אנחנו חזקים ואנחנו נתגבר על הברברים מהרשות הפלסטינית. מהממשלה אני דורש, תהפכו כבר את השולחן. אני דורש מראש הממשלה, שר הביטחון וכל השרים להחזיר את המשלחת משיחות הסרק בעקבה. די ל"מחוות ביטחוניות" כשדם יהודי נשפך כאן בחווארה בירושלים ובכל מקום. צריך לצאת למבצע כנגד הטרור".

עוד מבחזית החדשות

ראש מועצת בית אל שי אלון, אמר: "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא, הירי היה מטווח אפס". עוד אמר כי "אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. זה איום ממשי על התושבים היהודים באזור".

יש לציין כי, העיירה חווארה, נמצאת על כביש 60, ציר תנועה ראשי בשומרון, שמשמש את תושבי ההתנחלויות ששוכנות בגב ההר. הכביש משמש גם את הפלסטינים, תושבי העיירה, ואת אלה המגיעים לשכם מדרום. במקום התרחשו בעבר מספר פיגועים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים