שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: דו"ח ראשוני על מצב החטופים בעזה
בדוח שחיבר פרופ' חגי לוין ופרסם מטה משפחות החטופים והנעדרים, נחשף גודל הזוועה | בין החטופים פצועים קטועי איברים, חולי פרקינסון, פעוטות וקשישים
חטיפה, חטוף אילוסטרציה | צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, שאטרסטוק

מטה משפחות החטופים והנעדרים פרסם הבוקר (שלישי) דו"ח רפואי ראשוני על מצב החטופים והנעדרים שנמצאים בידי חמאס. בדו"ח שערך פרופ' חגי לוין ראש תחום רפואה במטה, נחשף גודל הזוועה: קטועי איברים, חולי פרקינסון וטרשת נפוצה, פעוטות וקשישים כולם נמצאים בתנאי קיצון והזמן אוזל.

בדו"ח נכתב כי החטופים נמצאים בתנאים מסכני חיים, וכי הם "עוברים סבל בל יתואר ונזקקים בדחיפות לטיפול בתרופות מצילות חיים וטיפול בפציעות". בהתבסס על מידע ראשוני, לפי הדו"ח, יש פצועים רבים לאחר קטיעה, חולים במצבים רפואיים כמו פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות לב, וחולים עם צרכים מיוחדים כמו אוטיזם, דמנציה ופעוטות.

עוד מבחזית החדשות

מטה המשפחות מסר כי קובץ מפורט שכולל מידע לגבי יותר מ-150 חטופים ונעדרים, נשלח ב-14.10.2023 לאיש הקשר של הוועדה הבין לאומית של הצלב האדום (ICRC), ולאחר מכן נשלח עדכון נוסף.

חלק קטן מהדוגמאות שמציינים במטה משפחות החטופים והנעדרים, כולל מקרים קריטיים כמו תינוק בן שנה שניזון רק מפורמולת תחליף חלב לתינוקות, תינוק שזקוק להזנה ולמוצרים חיוניים לתינוק. בנוסף מציינים ילדים בני 5, 13 ו-16 עם אוטיזם שדורש סיוע מיוחד.

במטה מאבק המשפחות מציינים כי בין החטופים יש אישה בת 23 עם פציעות מירי שלא זוכה טיפול רפואי, אישה בת 27 עם מחלת קרוהן שנדרש עבורה טיפול ביולוגי וטיפול תזונתי רפואי בסיכון להחמרת המחלה, וגבר עם מחלה אוטואימונית קשה שדורשת טיפול ביולוגי בבית חולים, בסיכון להחמרת המחלה ולמוות.

עוד מציינים לדוגמה, גבר בן 60 עם טרשת נפוצה שמתקשה ללכת, אישה בת 85 עם אי ספיקת לב, מחלת כליות, אסטמה, הפרעות קצב לב עם סיכון לפתח קרישת דם, אגירת נוזלים ומוות, ואישה מבוגרת עם פרקינסון, דמנציה, ותת משקל בסיכון להחמרת המחלה ואף מוות.

אמש, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של חמאס ועשרה ימים לאחר פרוץ המלחמה, פרסם ארגון הטרור הרצחני אות חיים ראשון של אחת החטופות בעזה, מייה שם בת 21 שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים ונפצעה, סיפרה שמטפלים בה.

בסרטון אמרה מיה "נפצעתי קשה מאוד ביד. לקחו אותי לעזה, וניתחו אותי ביד פה בבית חולים במשך שלוש שעות דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות. הכול בסדר, אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר למשפחה שלי, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר".

עוד מבחזית החדשות

אמה של מיה אמרה: "אתמול ראיתי בלי הודעה סרטון של מיה. באותו רגע התרגשתי וצרחתי כי ראיתי שמיה שלי בחיים, אבל אחרי כל ההתרגשות ראיתי שוב את כל הסרטון. ראיתי שמיה פצועה, היו שמועות שירו בה. היא עברה ניתוח, אני רואה שהיא כאובה ומפוחדת, אני רואה שהיא אומרת מה שאומרים לה להגיד, אבל אני מאוד דואגת לה".

היא הפנתה בקשה לעולם: "כל מה שאני מבקשת ממנהיגי העולם זה להחזיר את התינוקת שלי הביתה, בדיוק באותו מצב שראיתי אותה אתמול בטלוויזיה".

דובר צה"ל הגיב לאחר פרסום הסרטון: "חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי לרציחתם ולחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".

לפי "ניו יורק טיימס", שביצע ניתוח נתונים מקובץ הווידאו שפרסם חמאס, הסרטון שבו נראתה החטופה מייה שם צולם לפחות לפני שישה ימים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים