שיתוף
תגובות
חדשות » הוסדר מימון ההסעות לתחילת שנת הלימודים במוסדות חינוך מיוחד במגזר החרדי
בשורה משמחת להורים
משרד החינוך חייב את הרשויות המקומיות לממן את ההסעות בחינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר שחזרו ללימודים מוקדם מוסדות החינוך המיוחד על פי לוח השנה הממלכתי
תגיות:
ילקוט בית ספר | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה פנתה אם לילדה עם תסמונת דאון הלומדת בגן של החינוך המיוחד המשתייך לזרם המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר) והלינה על כך שהרשות המקומית מסרבת לממן את ההסעה לגן, שכמו יתר מוסדות המוכש"ר, יצא לחופשה בבין הזמנים חלף ימי חופשה במוסדות לחינוך מיוחד בחינוך הממלכתי. לצד סיפורה של ילדה זו, התקבלו עוד כמה תלונות נוספות שעסקו באותו נושא.

בעקבות פניית נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה למשרד החינוך בנושא, הודיע משרד החינוך על תיקון מערכתי שיסדיר את התאמת ההסעות לתלמידי חינוך מיוחד בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים בין ימי החופשה בחינוך המיוחד הכללי במחצית השנייה של חודש אוגוסט לבין תקופת בין הזמנים הנהוגה במרבית המוסדות החרדיים.

עד פניית נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, משרד החינוך לא הסכים לחייב רשויות מקומיות לבצע הסעות במחצית השנייה של חודש אוגוסט גם אם בתי הספר למדו בתקופה זו ויצאו לחופשה בתקופת בין הזמנים לפי הלוח העברי.

כעת, לאחר הטיפול בתלונה, שינה משרד החינוך את עמדתו ועיגן את התיקון המערכתי בעניין התלונה בהוראות חוזר מנכ"ל ויצר מסגרת שתחייב רשויות מקומיות להסדיר חוזי הסעה והעסקת מלווים במחצית השנייה של חודש אוגוסט ובכך יאפשר לתלמידים במוסדות חינוך מיוחד שיצאו לחופשה בבין הזמנים להמשיך להיות מוסעים ללימודים למוסדות הלימוד בתקופה זו.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן: "אנחנו מטפלים בכמעט 20 אלף תלונות פרטניות בשנה ושמחים לסייע לכל אדם הפונה אלינו. אני שמח שגם נושא זה בא על פתרונו ומזמין את הציבור החרדי לפנות אלינו בכל סוגיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים