שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הוושינגטון פוסט: "המשלחת הישראלית הסתגרה במלון" לאחר הפצצת ישראל באיספהאן
רוסיה - איראן
על פי מסמכים מסווגים שפורסמו ב"וושינגטון פוסט", מוסקבה הקימה בחשאי מפעל לייצור מל"טים המבוססים על כלי הטיס ה"מתאבדים" של איראן
פיצוץ במתקן בעיר איספהאן באיראן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א

העיתון "וושינגטון פוסט" חשף היום (חמישי) מסמכים שמתארים את התקדמות רוסיה בדרך לייצור המוני של מל"טים תוקפים שמבוססים על כלי הטיס ה"מתאבדים" שקיבלה מאיראן. מהמסמכים עולה כי מוסקבה עובדת על גרסה משלה למל"ט "שאהד-136" למרות הסנקציות שמקשות על ייבוא של רכיבים ממדינות אחרות. מהמסמכים עולה כי משלחת רוסית סיירה באיראן בזמן תקיפת המתקן הצבאי באיספהאן שיוחסה למוסד הישראלי, וכי חבריה נדרשו להסתגר במלון מחשש לתקיפה נוספת.

ה"וושינגטון פוסט" השיג את המסמכים ממקור שלדבריו היה מעורב בעבודות במפעל שהוקם במחוז טטרסטן, אך מתנגד לפלישה הרוסית לאוקראינה. במסמכים מתואר מפעל מל"טים שהוקם בחשאי ברוסיה, שם מתקיימות העבודות לייצור כלי טיס "מתאבדים" מסביב לשעון.

עוד מבחזית החדשות

איראן הודתה כי שלחה מל'טים לרוסיה, אך טענה בעבר שהם נשלחו לפני הפלישה לאוקראינה. רוסיה הכחישה בעבר שכוחותיה משתמשים במל"טים מתוצרת איראן באוקראינה, אם כי הנשיא ולדימיר פוטין קרא להגביר את ייצור המל"טים המקומי. באפריל הוא אמר שתעשיית המל"טים של רוסיה עשויה להיות שווה בקרוב יותר מ-20 מיליארד דולר.

הבית הלבן פרסם לפני מספר חודשים כי נראה שרוסיה מעמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם איראן וכבר קיבלה מאות מל"טים מטהרן, מה שלטענת ארה"ב עומד בניגוד לתנאי הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. בחודש יוני הודיע הבית הלבן שאיראן מייצרת את הכטב"מים, ולאחר מכן מעבירה אותם לרוסיה דרך הים הכספי. לפי הדיווח האמריקאי מאז אוגוסט אשתקד קיבלו הרוסים כמה מאות מל"טים מטהראן.

השבוע דיווח ה"פייננשל טיימס" כי וושינגטון לוחצת על איראן להפסיק את מכירת המל"טים למוסקבה. לעומת זאת הדו"ח של ה"וושינגטון פוסט" מדגיש את המאמצים של רוסיה להקים מפעל משלה לייצור מל"טים "מתאבדים" באזור טטרסטן, 800 ק"מ ממזרח למוסקבה. הרוסים שואפים לייצר במפעל 6,000 מל"טים עד קיץ 2025. המסמכים, שנבדקו על ידי חוקרים במכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) בוושינגטון, הראו כי המפעל נמצא בשלב זה בפיגור של חודש מהלו"ז המתוכנן.

עוד עולה מהמסמכים כי כמה מעובדי המפעל בטטרסטן נסעו למפעלים לייצור מל"טים באיראן כדי לצבור מומחיות בנושא. המשלחות כללו מנהלי פרויקטים ומהנדסים, אך גם סטודנטים ועובדי ייצור.

עוד מבחזית החדשות

לפי ה"וושינגטון פוסט", ב-29 בינואר, בזמן שאחת הקבוצות ביקרה בטהרן, תקף המוסד הישראלי מפעל נשק באיספהאן. בדיווח נכתב כי אחרי התקיפה במפעל באיספהאן, המנהלים והמהנדסים הרוסים נדרשו להישאר במלון שבו שהו ולא לעזוב אותו, מכיוון שגורמים רשמיים איראנים חששו שישראל תתקוף גם מפעלים שבהם הקבוצה אמורה לסייר.

המסמכים המסווגים מעידים כי למרות מספר עיכובים בנושא, רוסיה הצליחה להתקדם משמעותית במטרתה לייצר גרסה מקומית של "שאהד-136" האיראני.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. באמת? אתם סגורים שזו המשלחת הישראלית שהסתגרה בבית המלון? אני בטוח שהרבה משלחות ישראליות מסתובבות שם, באירן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים