שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוועדה סיירה בלוד "חייבים לשנות את המצב"
שומר החומות
בסיום הסיור נפגשו הח"כים עם ר"ע לוד, יאיר רביבו, חברי המועצה ונציגי התושבים שם קיבלו סקירה מקיפה של ראש העיר על האתגרים העומדים בפניו כראש הרשות
המצגת שהוצגה לח"כים | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היום (חמישי) הגיעו חברי הכנסת לסיור בעיר לוד יחד עם יו״ר הוועדה לבטחון פנים, ח״כ מירב בן ארי. בסיור השתתפו: ח״כ איתמר בן גביר, ח״כ אמיר אוחנה, ח״כ שמחה רוטמן, ח"כ אורית סטרוק, ח״כ קרן ברק וח״כ עמיחי שיקלי.

בתחילת הסיור קיבלו חברי הכנסת סקירה מפי מפקד המחוז ניצב אבי ביטון ומפקד המרחב תת ניצב רונן אבניאל, בסקירה הוצגו האתגרים והמורכבות שבעיר המעורבת לוד. לאחר מכן הגיעו לסיור בשכונת רמת אשכול, יחד עם מפקד תחנת המשטרה בעיר סנצ ששי שלמה וסגנו.

בסיום הסיור עם המשטרה נפגשו חברי הכנסת עם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, חברי המועצה ונציגי התושבים שם קיבלו סקירה מקיפה של ראש העיר על האתגרים העומדים בפניו כראש הרשות.

יו״ר הוועדה לבטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי: "בחודשים האחרונים התקיימו בוועדה בראשותי דיונים רבים על מצבן של הערים המעורבות בעקבות מבצע שומר החומות. ביקשתי לקיים את הסיור על מנת שחברי הכנסת יוכלו לראות את המצב בשטח ולהבין טוב יותר את מורכבות העיר. בסיור פגשנו שוטרים מצויינים שמבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם בתפקידם. נמשיך לעקוב אחרי העיר, נסייע לראש העיר, למשטרה ולתושבים ככל הניתן מתוך הוועדה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר במהלך הסיור כי הגיע לוודא שלתושבים בעיר לוד נותנים את המקסימום ביטחון והתייחס לסמכויות השוטרים בשטח: "ברור לנו שהמשימות של המשטרה כאן רבות ושיש צורך בגב לשוטרים, ברור לנו שצריך לדרוש שינוי בסמכויות שלהם וחשוב שירגישו שיש מאחוריהם מי שדואג להם".

ח"כ בן גביר הדגיש שיש לדאוג לבטחון התושבים שנפגע מהלך פרעות תשפ"א שחיי התושבים הופקרו: "הכי חשוב זה לדאוג לאזרחים ולאנשים. אנחנו צריכים לתת ביטחון לתושבים, ואפשרות לחיות כאן במדינה יהודית, להרים את הראש ולא להוריד אותו".

בן גביר סיפר במקום מגוריו בקרית ארבע חברון, התושבים מרגישים הרבה יותר בטוח, למרות שיש פיגועים ויש אירועים מחרידים: "כשהילדים שלי יוצאים לרחוב אין מצב שמישהו יגיד להם "פה זה פלסטין – תעופו מכאן", אין מציאות כזאת. כשהילדים שלי הולכים ברגל לבית ספר ועוברים לידם ערבים, אין מצב שמישהו יגיד להם משהו כזה, או ירים עליהם יד".

בן גביר טען כי בחברון יש 500 שוטרים על 10,000 תושבים, ואינו מבין למה בלוד יש רק 300. בסיום דבריו ציין כי כאשר שופט משחרר עצורים זו בעיה והמליץ: "תיפגשו עם פרקליטת המחוז, ועם הממ״ז, שזו גם הבעייה שלהם וביחד תלכו לנשיאת בית משפט השלום ותגידו לה שאם זה האג׳נדה של השופט, משהו צריך להשתנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים