שיתוף
תגובות
חדשות » הוול סטריט ז׳ורנל: "קבוצת וגנר" עשויה לשלוח טילי נ"מ לחיזבאללה
חרבות ברזל - תיעוד נרחב
מתיחות בצפון לקראת נאום נסראללה | רקטות שוגרו מלבנון לגליל | טילי נ"ט נורו במקביל לעבר כמה מוצבים בגבול | במקביל צה"ל ביצע תקיפה נרחבת בדרום לבנון
תקיפות צה״ל בדרום לבנון | צילום: דובר צה״ל

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי מוקדם היום משטח לבנון, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה"ל. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בין המטרות שהותקפו: תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. "צה"ל רואה בארגון הטרור חיזבאללה כאחראי על המתרחש בשטח לבנון", הדגיש דובר צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

לפי מידע שבידי המודיעין האמריקני "קבוצת וגנר", כוח שכירי החרב הרוסי, עשויה לספק מערכות הגנה אווירית לחיזבאללה. כך דווח היום ב"וול סטריט ג'ורנל". המערכת שאותה עשויה "קבוצת וגנר" לספק לפי הדיווח היא SA-22, שכוללת טילים נגד מטוסים. גורם אמריקני אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ארה"ב לא אישרה שמערכת כזו אמנם נשלחה, אך היא עוקבת אחר דיונים שבהם משתתפים אנשי "וגנר" וחיזבאללה, ושהאפשרות העברת מערכת הנ"מ מהווה "דאגה משמעותית".

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ נשא הצהרה לתקשורת, ומסר כי "חיילי צה"ל פועלים בעומק רצועת עזה – ומשמידים את הכוח הצבאי של חמאס. מתוך ערפל הקרב שעליו אנו שומרים חשוב לי שתדעו – אנחנו מתקדמים מתהום האסון – לניצחון". לדבריו, "עוד לא ניתן לדבר על כל ההישגים שלנו, אבל הם משמעותיים מאוד. ההישג הברור – העולם מבין שבעזה לא יכול לשבת שלטון של רוצחי ילדים ונשים". גנץ פנה לתושבי עזה: "מי שיסייע בהחזרת החטופים – יזכה לחסינות לו ולמשפחתו. מי שיחזיק ילדים ונשים בשבי – דינו מוות".

ההרס לאחר פעילות צה״ל בעזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

תיעוד מהשתלטות על מוצב פלסטין ברצועת עזה בו התאמנו על הפשיטה לישראל | דובר צה״ל

משרד מבקר המדינה עדכן כי בנו של המבקר מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. נמסר כי "עם היוודע דבר הטבח ב-7 באוקטובר, חגי, לוחם שיריון במילואים, קיבל צו 8, שב לישראל מחופשה פרטית בחו"ל יחד עם המבקר, והתייצב למילואים באופן מיידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם לוחמי היחידות המיוחדות עוקץ, לוט"ר ובלנ"ם בחטיבת המרום שבמתקן אדם. הוא התייחס לפעולה הקרקעית ואמר כי "יש לנו הצלחות מאוד מרשימות, אנחנו כבר יותר מבפאתי העיר עזה. אנחנו מתקדמים".
נתניהו התייחס גם לאבדות מאז החלה הפעולה הקרקעית ואמר כי אלה "אבידות כואבות". "כל חייל שנופל זה עולם ומלואו, וליבנו עם המשפחות. אבל אני רוצה להבהיר דבר אחד, ואמר את זה עכשיו אחד הלוחמים – שום דבר לא יעצור אותנו. אני קורא לבלתי מעורבים: צאו. צאו, תתפנו דרומה, כי אנחנו לא נעצור בפעילות שלנו לחסל את מחבלי החמאס".
בביקור השתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל בלשכת רה"מ צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ האלוף אבי גיל, מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי, מפקד קצין חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף ערן אוליאל, מפקד חטיבת המרום אלוף משנה גיל אליה ומפקדי היחידות.

ראש הממשלה עם חיילי יחידת עוקץ | צילום: דובר צה״ל

נשיא ארה"ב לשעבר דונלנד טראמפ, נפגש עם נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר, שהעביר לו עדויות ממקור ראשון על הטבח הרצחני שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. טראמפ התחייב בפניו בוועידת ה-RJC בלאס וגאס כי "אם אזכה בבחירות הבאות לנשיאות, אדאג שדבר כזה לא יחזור על עצמו לעולם". לדבריו, "מדובר בחלאות אדם הכי גדולים שיש. ראש הנחש הוא איראן, הם שלחו את החמאס. אני מזועזע מההתערבות שלהם".
אל הוועידה הגיעו מועמדים נוספים לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית בהם מושל פלורידה רון דה-סנטיס השגרירה של ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי ואחרים. ביר, שנפגש גם עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורו בישראל, חשף בפניהם עדויות מצמררות מהטבח, במטרה לגייס תמיכה רחבה לקראת ההצבעה בסנאט על העברת הסיוע לישראל.

דונלד טראמפ ואלי ביר | דוברות הצלה

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה בבסיס פלמחים: "התקדמנו שלב משמעותי נוסף והכוחות נמצאים כעת בלב פעולה קרקעית בצפון רצועת עזה. לוחמי צה"ל פועלים בימים האחרונים בעיר עזה, מכתרים אותה ממספר כיוונים, מעמיקים את הכניסה ואנחנו מעמיקים גם את ההישגים. כוחות נלחמים במרחב בנוי, צפוף, מורכב, דורש לחימה מקצועית מאוד והרבה תעוזה. לוחמים מנהלים קרבות פנים אל פנים מול אויב אכזר".

הלוי התייחס גם לנפיצות בזירות האחרות: "אנחנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות. פועלים בגבול הצפון, לוחמים בנחישות בטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון בדגש על ארגון חמאס, ומחויבים כל הזמן להיות מוכנים להתרחבות התרחישים גם לזירות נוספות. *חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה ובהצטיינות יתרה. אבל אסור לטעות – אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר".

"חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה, אבל אסור לטעות – אנחנו מפעילים ברצועה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר", הבהיר הלוי. "יש אנשים שמוכנים, ברגע שיידרשו, לצאת לתקוף בזירות אחרות".

על גזרת הצפון אמר כי חיזבאללה בחר להזדהות עם פשעים נגד האנושות. "המדיניות שלנו היא שמי שמהווה סיכון – אנחנו פוגעים בו", הוסיף. "לא ממליץ לאף אחד מהאויבים שלנו להצטרף ללחימה. הכוח שלנו מוכן".

אלחנן קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מענב שבשומרון, היה בדרכו הביתה מהמילואים, ונרצח בפיגוע ירי ליד הכפר בית ליד, בעיצומה של המלחמה בדרום. אשתו, מורה לספורט בבית ספר ביישוב הר ברכה, נמצאת בהיריון עם בנם הרביעי. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר. המרדף אחר המחבלים נמשך גם בשעה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

53 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים