שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הודעה שהופצה בקבוצת הווטסאפ של בכירי משטרה לשעבר: "מודיעים בצער על לכתה של משטרת ישראל"
התייחסות חריגה
מפכ"לים וניצבים בדימוס במשטרה העבירו ביניהם הודעת וואטסאפ חריגה ובה ביכו את "לכתה של המשטרה" והזמינו ללוות אותה בדרכה האחרונה "לבית העלמין כנסת ישראל"
ח"כ בן גביר | צילום: באדיבות המצלם

כמה מפכ"לים וניצבים בדימוס של משטרת ישראל העבירו ביניהם הודעת סמס יוצאת דופן, שבה כתבו "המומים וכואבים, אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל". ההודעה החריגה מגיעה, יממה לאחר הפרסום על "חוק בן גביר" המתגבש, שיקבע כי השר לביטחון לאומי יהיה זה שיכתיב למפכ"ל את מדיניות המשטרה. 

עוד נכתב בהודעה, שהופצה בקבוצת ווטסאפ של בכירי משטרה לשעבר "נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי 13.12.22 שעה 14:00 (הזמן שבו אמור לעבור החוק בכנסת) לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זיכרה יתקיימו במטה הארצי דרך בר-לב שכונת שיח' ג'ראח, ירושלים. בניה בנותיה ואוהביה".

עוד מבחזית החדשות

כאמור, אתמול הגיש בן גביר הצעת חוק אשר, במידה ותאושר, תחולל מהפכה במדינה. הצעת "חוק בן גביר" תובא לאישור הכנסת בהליך מזורז כבר בשבוע הבא. על החוק חתום בן גביר וחבר הכנסת יריב לוין. השניים דורשים סמכויות חדשות ותקדימיות לשר המיועד לביטחון לאומי.

כיום, פקודת המשטרה קובעת כי המפכ"ל הוא זה שקובע את המדיניות. לפי החוק המוצע, השר יקבע את מדיניות המשטרה, ואילו המפכ"ל יישם אותה בהתאם. החוק מחריג את סמכות השר להיות מעורב בחקירות ספציפיות, אך כן יוכל לקבוע מדיניות כללית של חקירה או העמדה לדין.

בלשכת בן גביר מסרו בתגובה כי "זהו יום חשוב לדמוקרטיה. כפיפות של המשטרה להוראות מדיניות הנקבעות על ידי השר ניתן למצוא בחוקיהן של מדינות שונות בעולם, כמו באוסטרליה שבה שר המשטרה יכול להורות למפקד המשטרה על מדיניות כללית שנוגעת לפעילות המשטרה; בניו זילנד שבה קבועה כפיפותו של מפקד המשטרה לשר, למעט בעניינים של פעולות או חקירות קונקרטיות, ובאנגליה, שבה לצד כפיפותו של כל מפקד משטרה מחוזית לגורם נבחר במחוז, גם הסוכנות הלאומית לפשיעה כפופה להנחיית שר הפנים בקביעת סדרי העדיפויות האסטרטגיים, ומעתה, גם במדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אני חושב שהם מוזמנים לאירוע הולדת המשטרה הנורמלית שמטפלת בפשיעה ולא גורמת לה.
    אבל לך תתווכח עם שוטרים.
    תזהר רק לא לקבל מכות מאלות וכדו’ ואחרי זה יגידו שאתה תקפת ראשון

  2. חוצפנים מוזמנים לגור בדרום הארץ ולהבין שהמשטרה מזמן מתה,
    לפי התגובות שלהם יש משטרה מתפקדת משטרת ישראל כיום חזקה רק על אזרחים נורמטיבים מהעבריינים היא בורחת כמו שעכבר בורח מחתול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים