שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הוגשה עתירה לבג"ץ נגד מינוי דרעי לשר: דרעי; "זהו מבחן המשילות הראשון של הממשלה"
התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה נגד המינוי המסתמן של יו"ר ש"ס | בעתירה נאמר כי "הוליך שולל את בית המשפט", בהתייחס לכך שדרעי התחייב לא לחזור לחיים הציבוריים
ח"כ אריה דרעי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד מינויו הצפוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, למרות שהורשע בעבירות מס. התנועה אף ביקשה לבטל את הסדר הטיעון שנחתם איתו בטענה שהוא "שהוליך שולל את בית המשפט" וכי הציג מצג שווא, לפיו הוא יפרוש מהחיים הציבוריים.

לדברי יו"ר התנועה עורך הדין אליעד שרגא "זו הייתה טעות לתת לדרעי לחזור לזירת הפשע בפעם הראשונה, אולם לתת לו לחזור בפעם השנייה זה כבר טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי". עוד אמר שרגא "אם דרעי ימונה לשר בפעם השלישית זאת כבר לא תהיה שאלה של אם ומתי יפשע בפעם השלישית, אלא אם תהיה לנו אז מערכת אכיפת חוק מתפקדת שתעצור אותו, "בג"ץ חייב להתערב ולמנוע את החרפה הזאת, ולבטל את הסדר הטיעון המקל שנעשה עם אריה דרעי".

עוד מבחזית החדשות

התיקון המוצע לחוק יסוד הממשלה, המכונה "חוק דרעי", הוא הוספת המלים "מאסר בפועל" כדי להכשיר את מינויו של יו"ר ש"ס לשר בממשלה. על פי הנוסח הקיים, לא ניתן למנות שר שהורשע בעבירה ונידון לעונש מאסר אם הוטל עליו קלון. למרות זאת, החוק לא מפרט האם מדובר במאסר בפועל או רק על תנאי, כפי שנגזר על דרעי. מטרת הצעת החוק היא למנוע את הדיון בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, שיש לו סמכות לקבוע האם במקרה של דרעי יש קלון. הצעת החוק באה לעקוף את השופט עמית בכך, שהיא קובעת שקלון יוטל רק על מי שהורשע במאסר בפועל.

לפני כשבועיים אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק בקריאה ראשונה. הצעת החוק מוזגה עם הצעת חוק נוספת שתאפשר מינוי של שר נוסף במשרד ממשלתי. תיקון זה יאפשר לבצלאל סמוטריץ', לתפקד כשר מיועד במשרד הביטחון. 63 חברי כנסת הצביעו בעד, מול 52 שהתנגדו.

על פי ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד, דרעי יכהן במחצית הראשונה של כהונת הממשלה, כשר הפנים והבריאות, וכן כמשנה לראש הממשלה, ובמחצית השנייה, יכהן דרעי כשר האוצר.

בראיון לעיתון "משפחה" התייחס דרעי לאפשרות כי מינויו לתפקיד שר ייפסל על ידי בג"ץ ואמר כי "אם חלילה תהיה התנגדות, אני מודיע שזה יהיה מבחן המשילות הראשון של הממשלה הזאת". לטענת דרעי  "אין סיבה משפטית להתנגד. הציבור ידע כל מה שיש לדעת על נתניהו, עליי ועל כל הגוש ועם זאת קיבלנו רוב גדול, והציבור מצפה מאיתנו למשול, ושאנחנו נפעל על פי חוק, ולכן אני מקווה שהם לא יפריעו לנו בעניין הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים