שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הובא למנוחות אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל
הרמטכ"ל הספיד
ביום חמישי התמוטט אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח״ל במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו
תגיות:
הלוויית שרון אסמן | צילום: דובר צה"ל

הלוויתו של אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל התקיימה היום (ראשון) בטקס צבאי, בבית העלמין הצבאי בקריית-שאול. "צה"ל מרכין ראש בנפול אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל ומצדיע לו על פועלו, מורשתו ותרומתו רבת-השנים לביטחון ישראל" מסר דובר צה"ל.

אלוף-משנה אסמן ז״ל, בן 42, יליד 1978, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. אסמן ז״ל שירת בצה״ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד "שחם" בחטיבת הנח״ל במבצע "צוק איתן", במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח״ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הספיד את שרון ז"ל ואמר: "'איש אשר רוח בו', כך נאמר בספר דברים על יהושע בן נון. שרון היה 'איש אשר רוח בו', מפקד שדמותו היא מערך שיעור בפני עצמו: קצין, מקצועי ויסודי, קר רוח ואמיץ, החלטי ושקול, איש מחשבה ומעשה, קצין וג'נטלמן".

"לפני כשנה ניסחנו לראשונה הגדרת קצין אחת ומחייבת לכל צה"ל, וכך כתבנו: 'קצין הוא מפקד – משימתי, מקצועי ואנושי, בעל כושר מנהיגות המשמש דוגמא אישית. איתן, בעל יכולות ניתוח גבוהות, יכולת לקבל החלטות וכושר ביצוע, גם בתנאי לחץ ולנוכח כל קושי – ביוזמה, בנחישות, במקוריות, באומץ לב ובחתירה למצוינות".

"קצינים כמו שרון הם קצינים שאנו רוצים, שאנו צריכים. קצינים המביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות ויודעים לשלב ולשזור בין כלל עקרונות המנהיגות. לא די לנו בקצינים אמיצים, אנחנו צריכים קצינים מקצועיים בעלי ידע נרחב. לא די לנו בקצינים נועזים ומשימתיים, אנחנו צריכים שיהיו בעלי שיקול דעת. לא די לנו באנשי מקצוע קפדנים, הם צריכים להיות אנושיים והגונים. לא די לנו בקצינים המקדמים את יחידתם, אנחנו זקוקים לאנשי צוות, לויאליים ובעלי ראייה רחבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים