שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההצגה הטובה בעיר: נתניהו הקריא במליאה פארודיה ל"מעשה בחמישה בלונים"
ראש הממשלה התייחס בנאומו לחוק הגיוס, על רקע החלטת הממשלה שלא לאכוף את חובת הגיוס לחרדים למרות פקיעת התוקף | "בסוף יהיה כאן חוק טוב"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

בעוד פחות משבוע עתיד לפקוע חוק הגיוס שמחייב צעירים חרדים להתגייס לשירות בצה"ל, אך אתמול (שני) החליטה הממשלה שלא לאכוף את חובת הגיוס על צעירים חרדים, מה שעורר זעם בקרב האופוזיציה. בעקבות כך החליט יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ליזום דיון 40 חתימות בכנסת, ובמסגרתו קרא לנתניהו לבנות יחד את "מתווה השירות הישראלי" כתחליף לחוק הגיוס הקיים.

ראש הממשלה בנאום הבלונים | צילום: ערוץ הכנסת

בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה למבצע מגן וחץ בעזה ואמר: "ח"כ כץ אמר שהמצב הביטחוני הכי גרוע שהיה בתולדותינו. לא מלחמת יום הכיפורים, לא האינתיפאדה השנייה, המצב הגרוע בתולדותינו זה לא. אנחנו בעיצומו של מאבק נגד טרור והוא מחייב אותנו להיות לפני אויבנו כי אין כוח מוחלט אלא רק כוח יחסי והוא מחייב אותך גם לחדש, ולהקדים את האויב ובאופן תדיר לשנות את המשוואה ואנחנו עושים זאת".

"ביחס לטרור מסביבנו אני מציין 3 שינויים במשוואה. 1. מבצע שומר חומות בו החזרנו את החמאס אחורה כעשור, השמדנו לו את הזרועות, נשאר לו נשק תלוי מסלול, ובזה גם טיפלנו. כתוצאה מזה, עברו שנתיים וחצי מאז, ומספר הטילים והרקטות שהחמאס ירה משטח עזה עומד על 0! אינני פותח פה לשטן, אבל זה עומד על אפס כי המכה שינתה את המשוואה בעוצמה אדירה וצריך לברך את כל כוחות הביטחון על כך".

"את ההחלטות שקיבלנו בממשלה, שינוי ראשון של המשוואה. קיבלנו 0, הם יורים על כלי הטיס שלנו, אבל הם לא ירו מאז ולא הפילו לא רקטה אחת בשטח ישראל. מי שלא קיבל את המסר היה הג'יהאד האיסלמי, הוא לא קיבל. אף על פי שפגענו בו, ואח"כ הממשלה הקודמת פגעה גם במחליפו והחלטנו פה לשנות גם את המשוואה, החצופים האלה ירו רקטות על מדינת ישראל כשאחד האסירים שלהם החליט למות בשביתת רעב, והגבנו."זה לקח שלושה ימים, והארכנו בעוד 24 שעות, ושינינו את המשוואה. חיסלנו בהפתעה. עשינו את זה לא בציוצים אלא במעשים ועכשיו אנחנו במאבק לשנות משוואה, הגידול התחיל בשנה קודם אבל אנחנו חד משמעית בתוך המאבק ונמשיך לשנות את המשוואה".

עוד מבחזית החדשות

"זה לא דבר קל, אני יכול להגיד אנחנו צריכים לגייס את מירב הכוחות, של הקואליציה והאופוזיציה, אין חצי עם. לא נעשה השוואות, כמה משרתים פה ואיפה שירתו ומי המפקדים ומי הקרביים, וכמה יש בכל צד וכמה מתים בכל צד – על מה אתם מדברים?. לא מקובל עליי שבשעה אנו נאבקים בקרב שמאיים על כולנו, האויב לא בורר בין חצי עם לחצי עם, אנחנו נאבקים ויש כמה דברים שאני לא יכול לקבל".

"לא מקובל עליי שכשהדם רותח, והוא רותח, נהרגים אנשים בצורה אכזרית, שאנשים יתנו דרור לעצמם ויפשטו ויציתו מקומות. אנחנו מדינת חוק וסדר בכל מקום. הם טוענים שהיה שימוש בכוח מופרז ודברים לא תקינים, אמרתי גם את זה לבדוק. אנחנו מדינת חוק וסדר, זה חל בגולן, ביו"ש ובאיילון – בכל מקום" עקץ ראש הממשלה את האופוזיציה.

ביחס לחוק הגיוס אמר ראש הממשלה: "עכשיו לגבי הצבא. הצבאות בעולם אינם גדלים באופן פרופורציונלי, הגודל נעצר מהר, זה נעצר כי מה שמייצב את כוח ההגנה זה פלטפורמות צבאיות, יכולת נשיאת האש, זה והטכנולוגיה מצמצמים את זה. למדינת ישראל יש אוכלוסייה שגדלה מהר מאוד וצבא גדול מאוד. הצבא בסופו של דבר יגיע בגודל אופטימלי וברור שאתה נעצר בגיוס, מה עושים עם יתר האוכלוסייה? הציבור הערבי חלקו משרת, חרדי שחלקו הקטן משרת".

"מסתמן שצריך ליצור מודל, לא לשנה הקרובה אלא לעשור הקרוב, שיהיה מורכב מ-3 דברים. 1. אלו שמשרתים – הרעיון שמבוטא בחוק שיביא שר הביטחון, יוקרת השירות, חוק טוב ונכון לאור המציאות שתיארתי והרצון לתת פרק זמן מינימלי של שירות ותגמול מקסימלי לפי טיב השירות".

"2. אלה שאינם משרתים – בציבור הערבי והחרדי, אני חושב שפה יש עניין משותף לכולנו להביא לכניסה לשוק העבודה ככל המוקדם, זה משרת את הביטחון והחברה. 3. שירות אזרחי לאומי – מה המודל הנכון? איך לתקצב? יש צרכים. נדרש לזה. בסוף יהיה כאן חוק טוב עם ביטוי לדברים שאמרתי כאן ונתאחד סביבם".

בשלב זה עשה ראש הממשלה אתנחתא קומית ואמר: "מאוד התאכזבתי שבימים האחרונים וגם במפגש הזה לא היה ריבוי ההתקפות שאני רגיל להם, ואני חושב שזה הפסקה זמנית, שאלתי את עצמי מה קרה בימים האחרונים שהדבר הזה איבד קצת ויצא האוויר מהבלון, חשבתי שכיוון שאני מניח שזה יתוקן בהקדם, אני בא כל 30 יום וצריך להידרש למה שהיה בימים בין לבין, הכנתי לי תשובה, לח"כ כץ ולכל המתקיפים, החלטתי להמחיש זאת את המציאות שראיתי, בסיפור קטן".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו המשיך והקריא פארודיה לעגנית על סיפור הילדים "מעשה בחמישה בלונים", כשכל בלון הוקדש לראש מפלגה מהאופוזיציה. "מעשה בחמישה בלונים שניפחו כמה חברים, שמחה וששון לכל ילד בלון. ליאיר בלון כחול, לבני בלון צהוב, למרב בלון סגול, לאיווט בלון ירוק ולמנסור בלון אדום. כל הילדים והבלונים יצאו לטיול. יאיר שמח קפץ והבטיח: דירוג האשראי לא יצליח. נפל הבלון הכחול על שיח והתפוצץ, הבלון נקרע. דירוג האשראי לא הדרדר אבל יאיר היקר, מחר כבר תנפח לך בלון אחר"."בני הגיע והוא גבוה מחזיק את הבלון הצהוב אל מול הרקיע, הלכה הדמוקרטיה צעק בני בגרון מחוספס. צעק-צעק ופתאום בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. חברי אופוזיציה, בכל יום מתפוצץ עוד בלון – אבל דבר אחד בטוח, אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים".

דבריו עוררו סערה במליאה, לאחר שחה"כ אורנה ברביבאי העירה כי: "מי שלא מתגייס לא יכול ליפול בקרב". חה"כ פורר הגיב גם הוא ותקף את נתניהו: "תפסיק לתת לגיטימציה להשתמטות".

בתגובה אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאומו: "ראיתי דברים משונים אבל זה היה משונה במיוחד, אדם בן 74 ראש ממשלת ישראל עומד ומקריא פרודיה בחרוזים על ספר ילדים, באיזה עולם? אבל אני רוצה להסכים עם התזה הבסיסית של נתניהו, אכן שיניתם את המשוואה – לרעה".

"בחצי שנה האחרונה של 22 היו 12 הרוגים מטרור, כשאני הייתי ראש ממשלה – אפס, אבל בחצי שנה שלכם – 28 הרוגים מטרור – זה אכן שינוי משוואה. אני לא מצפה להרבה דיוקים, אבל הסיכולים הממוקדים אנחנו החזרנו, אל תמציא".

"החיזבאללה בשבועות האחרונים הקימה מאהלים בשטח ישראל, מה שעשיתם בתגובה זה גלעד ארדן שולח מכתבי מחאה, אתה רוצה שינוי משוואה? מה-1.1.23 היו 1786 טילים מעזה ו-34 טילים מלבנון, זה בהחלט שינוי משוואה, לא קרה עשרות שנים. היום חמאס לקח אחריות על טיל מג'נין שזה שינוי משוואה, עשרות שנים לא היה ירי טילים מיו"ש ליישובים ישראלים".

"להתמודד עם הנושא האיראני בלי ארה"ב זה שינוי משוואה. גם לרסק את הפרמטרים בכלכלה, את השקל, יש לכם בעיה עם כלכלה, אי אפשר לשקר עם מספרים, השקל מתרסק, אין השקעות, זה שינוי משוואה – לרעה. המשוואה פועלת נגד אזרחי ישראל".

"הבעיה שלכם היא שאי אפשר לסמוך עליכם, ועליך. פעם היה אפשר, עכשיו אי אפשר, לא עם החינוך, הביטחון ולא עם העובדות השיקריות. הדבר היחיד שאפשר לסמוך עליו זה שתקריא פרודיה בחרוזים".

מוקדם יותר נאם יו"ר המחנה הממלכתי, לגבי חוק הגיוס ואמר כי: "אנחנו לא רחוקים מהיום שצה"ל ישנה את פניו ויהפוך לצבא שכירים. מתווה שירות חדש ורחב, הוא גם צו השעה כדי לחבר את החברה הישראלית המפולגת. הוא יצטרך להתאים קודם כל לצה"ל, שיהיה ראשון בין שווים. אבל גם למשרתים עצמם. צה"ל לא צריך את כולם, אבל מדינת ישראל כולה יכולה לצאת נשכרת, במערכות החינוך, הבריאות, ובשלטון המקומי. כולם צריכים לתרום משהו למדינה, והרוב גם רוצים בכך".

גנץ קרא לנתניהו: "מתווה שירות חדש הוא צו השעה, והוא גם מה שרוב אזרחי ישראל רוצים בו. אני אומר לך ראש הממשלה, גם בקרב השותפים הקואליציוניים שלך, תוכל למצוא בו רוב. ואני אומר זאת באחריות הנדרשת. זה יהיה תהליך ארוך ומורכב, אבל למדינת ישראל אין אלטרנטיבה אחרת".

על פי החלטת הממשלה שאושרה אתמול, שר הביטחון יואב גלנט יורה לצה"ל שלא לאכוף את חובת הגיוס על הצעירים החרדים החל מ-1 ביולי, תאריך פקיעת החוק. כמו כן, אישרה הממשלה כי השלמת חקיקת חוק הגיוס תסתיים עד סוף מושב החורף, כשהמטרה היא לא להמתין עד לרגע האחרון. "אין הנחייה כתובה שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה", אמר השר מאיר פרוש בישיבת הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. מדברים אליכם כאילו אתם ילדים מפגרים בני 3
    לצערנו רוב האוכלוסיה מצדיקה את המעשייה ב 5 בלונים
    איך אומרים החברה בכנסת הם לחם ושעשועים להמונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים