שיתוף
תגובות
חדשות » ההסכם הימי עם לבנון: השר לשעבר שטייניץ, "נעשה לי שחור בעיניים כשראיתי את ההסכם"
הפקרות
שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ, שניהל את המו"מ מטעם ממשלת נתניהו, הכחיש שלפיד התייעץ עימו: "ההסכם נראה כמו כניעה, מטעים את הציבור"
יובל שטייניץ | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

פרשת הגבול הימי עם לבנון, מעוררת סערה גדולה במערת הפוליטית, ככל שמועד החתימה הולך ומתקרב. הבוקר (שני) הצטרף למבקרים החריפים של ההסכם, שר האנרגיה לשעבר, ח"כ יובל שטייניץ, שהיה זה שניהל את המו"מ בתקופת ממשלת נתניהו. 

הבוקר צייץ שטייניץ בחשבון הטוויטר שלו "חידוש היסטורי בהלכה היהודית! לפי התלמוד 'שניים אוחזין בטלית – יחלוקו'. לפי ההסכם עם לבנון – שניים אוחזין באזור המחלוקת.    לבנון תקבל 100% וישראל 0!'. אכן חידוש מעניין".

בראיון שנערך עם שטייניץ ל- N12הוא מתח ביקורת קשה על ההסכם ואמר "נעשה לי שחור בעיניים כשראיתי את ההסכם. אני התחלתי את המשא ומתן ב-2020 והיה ברור שמדברים על פשרה באזור המחלוקת, הפשרה לא חייבת להיות 50-50, אבל האמריקנים הציעו אז את קו הוק שזה 45% מול 55%. אבל כאן אין פשרה, הם מקבלים 100 ואנחנו 0, הם מקבלים את כל אזור המחלוקת ואנחנו כלום".

שטייניץ גם הכחיש בתוקף את המקורבים ללפיד שטענו שהתייעצו איתו  לגבי ההסכם "לא התייעצו איתי, זה גם נושא שהרגיז אותי. התייעצו איתי בנושאים אחרים כמו הנושא האיראני, לא הכרתי את ההסכם, אמרתי רק שאני בעד לחתור להסכם בתנאי שזה יראה כמו פשרה ולא כמו כניעה, במיוחד שנסראללה מאיים".

לטענת שטייניץ  "המשמעות של פשרה, אם מחלקים את השטח, זו פשרה. לא הסכמתי להתחיל את המו"מ ב-2020 עד שהיה מסמך שמקובל על שני הצדדים. האמריקנים הכינו מסמך ששני הצדדים אישרו אותו, שקבע כי המו"מ יהיה על פשרה באזור המחלוקת. לרגע לא העליתי בדעתי אז שצד אחד יקבל 100 והשני 0".

עוד תקף שטייניץ "נסראללה איים שהוא ירה על כריש. "היתרון שלנו" הוא שנסראללה ויתר על הזכות לירות על כריש. זה אבסורד, זו כניעה לטרור. נסראללה יבוא ויגיד חבר'ה אני אירה על כריש ולוויתן אלא אם תוותרו'. הוא יגיד בזכותי לבנון קיבלה 00%'. שגריר ארה"ב לשעבר פרידמן צדק במה שצייץ. חשבנו על 60-40, לרגע לא חשבנו שזו התוצאה, זו כניעה לטרור".

לדבריו "כששמעתי על ההסכם אמרתי "מה? לא יכול להיות!", מדברים על זה שישראל תקבל פיצוי כספי, זה שקר. לא על המאגר שנמצא במחלוקת נקבל פיצוי, אלא על החלק שנמצא מדרום לאזור המחלוקת, שבכלל נמצא בצד שלנו ואף מעבר לאזור המחלוקת, על החלק הזה נקבל פיצוי. זה לא פיצוי בכלל, זה החלק שלנו, זה מגוחך, זה שקר, זו הטעיה של הציבור".

שטייניץ הביע את ביקרתו גם לגבי ההחלטה שלא להביא את ההסכם השנוי במחלוקת לאישור הכנסת: "ברור שצריך להביא את ההסכם לאישור הכנסת. נכון שהחוק היבש לא מחייב, אבל זו מסורת מאז שבגין הביא את הסכמי השלום עם מצרים. כל הסכם מהותי עם מדינות ערב או מדינות המזרח התיכון הובא לכנסת , גם אם לא היה טריטוריאלי. גם הסכמי אברהם והסכם ציר-פילדלפי הובאו לכנסת. עם זאת, אני מסכים שלא צריך משאל עם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים