שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » ההיערכות למעבר בדרך לאומן: השר פרוש נועד עם רבה של מולדובה
אומן ראש השנה
ההיערכות לקראת נסיעת חסידי ברסלב לראש השנה באומן, היום נועד השר הרב מאיר פרוש עם רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן לשיחה ממושכת על מעבר אלפי המתפללים
השר מאיר פרוש עם רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן | צילום: באדיבות המצלם

ההיערכות למעבר של אלפי המתפללים שיעלו לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב לראש השנה דרך מעברי הגבול בין מדינות מולדובה – אוקראינה.

שדות התעופה האזרחיים באוקראינה סגורים כבר למעלה משנה וחצי, זאת בעקבות המלחמה וההפגזות במדינה. נמל התעופה הקרוב והנוח ביותר להגעה לאומן, הינו שדה התעופה הבינלאומי של מולדובה, הסמוך לקישינב הבירה. 

בפתח הפגישה הציג הרב זלצמן את הערכות המומחים וחברות התעופה כי מספר העולים לציון יוכפל בראש השנה הבעל"ט. "תהיה בעיה להגיע דרך שדות תעופה אחרים ולכן הצפי הוא ש90% מהטיסות של המתפללים ינחתו בקישינב וימשיכו לאומן דרך אחד ממעברי הגבול בין מולדובה לאוקראינה".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך נחשף השר פרוש לההיערכות הלוגיסטית והבירוקרטית שמבצעת בימים אלה הקהילה היהודית המקומית במטרה לסייע לטיפול מהיר ברבבות החסידים שינחתו בקישינב ושינועם לעבר מעברי הגבול. 

בפגישה סוכם על ערוץ תקשורת ישיר בין הרב זלצמן אל לשכת השר | צילום: באדיבות המצלם

השר פרוש עדכן כי יגיע בקרוב לביקור במולדובה יחד עם שר החוץ, במטרה לעמוד מקרוב על ההיערכות ולהיפגש עם גורמים בממשלה וברשויות במולדובה כדי להבטיח את שלומם של חסידי ברסלב הנוסעים לראש השנה באומן. "אנחנו צריכים להסתייע בהיכרות המעמיקה של הרב זלצמן והקהילה היהודית המקומית עם גופי הבטחון המולדביים והאוקראינים והגורמים הרלוונטים בשטח בכדי להקל על מעבר רבבות החסידים דרך הגבולות היבשתיות והגעתם בשלום ובבטחה לעיר אומן", אמר השר פרוש. 

בפגישה סוכם על ערוץ תקשורת ישיר בין הרב זלצמן והקהילה היהודית המקומית אל לשכת שר ירושלים ומסורת ישראל והפרוייקטור לנושא אומן, שבמסגרתו יעדכנו הצדדים בפעילות לטובת הקלת המעבר של הבאים לאומן בראש השנה דרך שדה התעופה בקישינב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים