שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדרך להקמת הממשלה: כך נתניהו מתכנן לנטרל את מתנגדיו בליכוד
"סיעה בתוך סיעה"
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, נחוש לפרק את הברית שיצר אמסלם בסיעה לכן הוא שוקל להעניק תיקים בכירים למתנגדיו | אמסלם ימונה ליו"ר הכנסת כ"ץ אולי יקבל את תיק החוץ
נתניהו מקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוקל לתת את התיקים הבכירים בממשלה דווקא למתנגדיו במפלגה. זאת, כדי להביא לפירוקה של הברית שהתגבשה בתוך סיעתו. נתניהו נחוש לפרק את הברית הזו, שבה חברים הח"כים ישראל כ"ץ, דוד אמסלם, דוד ביטן וניסים וטורי, לאור זאת הוא שוקל בין השאר למנות את אמסלם ליו"ר הכנסת, בתקווה שזה יסייע לו לבצע את המהלך. על תפקיד יושב הראש הכנסת מתמודדים גם אמיר אוחנה, אופיר אקוניס ודני דנון. במקביל, הוא רוצה לתת תיק בכיר ליולי אדלשטיין.

הברית של ארבעת הח"כים, שנתניהו מגדיר "סיעה בתוך סיעה", עובדת בתיאום הדוק כדי למקסם את כוחם ולהשיג תפקידים בכירים בממשלה. החוליה החזקה בברית הוא ח"כ ישראל כ"ץ, שכוחו במפלגה חזק מכוחם של היתר, ונתניהו עדיין לא החליט איזה תיק הוא יקבל. כ"ץ מצדו דורש את תיק החוץ, ואם נתניהו ייעתר לבקשתו, הוא צפוי לגרום לפירוקה של הברית. יחד עם זאת, זהו אחד מבין התיקים הבכירים הבודדים שנשארו בידי הליכוד, לכן אם נתניהו לא ירצה להעניק את תיק החוץ לכ"ץ האפשרות השניה תהיה תיק כלכלי, ככל הנראה שר הכלכלה, תפקיד שכנראה לא יספק את חבר הכנסת. המועמדים האחרים לתפקיד שר החוץ הם אמיר אוחנה, זאת מידה והוא לא ימונה ליו"ר הכנסת, וכן רון דרמר, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ששימש בעבר גם כיועץ המדיני של נתניהו.

עוד מבחזית החדשות

נתניהו מצידו החל אתמול (רביעי) בסבב פגישות עם חברי סיעתו כדי לקבוע את חלוקת התפקידים הנותרים, ואלה צפויות להימשך גם במהלך היום. בליכוד יחולקו לפחות 15 תיקים, בהם תיקי הביטחון, החוץ, המשפטים, החינוך, התחבורה, התקשורת, הכלכלה, האנרגיה, התרבות והספורט. בשלב זה עדיין מוקדם לדעת לאיזה תפקיד מייעד נתניהו לכל ח"כ ממפלגתו, אולם לפי ההערכות יואב גלנט יקבל את תיק הביטחון ויריב לוין ימונה לשר המשפטים.

הח"כים ניר ברקת, חיים כץ, ויולי אדלשטיין מצפים מנתניהו שיתן להם תיק משמעותי, אולם בשלב זה נראה שלנתניהו לא ייוותרו תיקים בכירים בממשלה המסתמנת, דבר שיקשה עליו להיענות לדרישותיהם. נתניהו גם מעוניין להעניק לאדלשטיין תפקיד בכיר יחסית שימנע חיכוך בין השניים, לאחר שהאחרון הצהיר שיתמודד מולו לראשות הליכוד ולאחר מכן חזר בו. אדלשטיין אף יצא בהצהרה שלא יהיה מוכן לקבל תפקיד של שר זוטר.

ח"כ מירי רגב מיועדת להיות שרה בכירה בממשלה המסתמנת, וצפויה לקבל את תיק החינוך או את תיק התחבורה. מי שבעיקר מתחרה מולה על שני התיקים האלו הוא ח"כ אלי כהן, שהגיע למקום השני בפריימריז של הליכוד. ההנחה היא שנתניהו ייתן לכהן את האפשרות לבחור בין שני תפקידים אלו, ורגב תקבל לאחר מכן את התיק השני שנותר. לפי ההערכות, החלוקה הסופית של כלל התיקים תחל רק בשבוע הבא, ותסתיים סמוך למועד השבעת הממשלה. עד אז נתניהו עשוי לטרוף את הקלפים עוד כמה פעמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים