שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הדרישה החדשה של זלנסקי: מטוסי קרב "חוץ מנשק גרעיני לא נותר שום דבר שלא נקבל"
מתקפת טילים הבוקר ברחבי אוקראינה. במתקפה נהרג לפחות אדם אחד ושניים נפצעו | זלנסקי: דורש מהמערב טילים ארוכי טווח ומטוסי קרב
מטוס F-35 | צילום: Lockheed Martin

פחות מיממה אחרי הכרזת ארה"ב וגרמניה על משלוח טנקים לאוקראינה, דיווחו בקייב הבוקר (חמישי) על מתקפת טילים ברחבי המדינה. האזעקות הופעלו כמעט בכל רחבי אוקראינה ב-8 בבוקר, שעת העומס, וכשעתיים לאחר מכן דווח על לפחות שני פיצוצים בבירה קייב. ראש העיר ויטלי קליצ'קו מסר כי לפחות אדם אחד נהרג, ועוד שניים נפצעו. בהמשך דווח גם על הפסקות חשמל בעיר.

פיצוצים נשמעו גם בעיר ויניצה שבמערב אוקראינה, ובאזור אודסה דווח על שני מתקני אנרגיה שניזוקו. במחוז חרסון שבדרום אוקראינה נותקו 35 יישובים מרשת החשמל. תושבים ברחבי אוקראינה נקראו להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים, ובקייב מצאו רבים מחסה בתחנות המטרו התת-קרקעיות.

עוד מבחזית החדשות

המתקפות הרוסיות הלילה והבוקר מגיעות על רקע החשש מהתגובה של מוסקבה לצעד הדרמטי שנקטו אתמול גרמניה וארה"ב. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמנע אמש מלהתייחס למהלך המשותף בביקור שערך באוניברסיטה במוסקבה, אבל דוברו דמיטרי פסקוב הצהיר כי מדובר ב"פרובוקציה בוטה" שפירושה שהעימות עולה ל"רמה חדשה". פסקוב טען שהמערב מפריז בחשיבותם של הטנקים, מהדגם הגרמני "לאופרד 2" והדגם האמריקני "אברמס M1". לדבריו: "הטנקים הללו יישרפו כמו כל השאר. הם פשוט מאוד יקרים". הבוקר גינה הקרמלין פעם נוספת את המהלך וטען כי ארה"ב ואירופה מעורבות עתה "באופן ישיר" במלחמה ומעוניינות להאריך אותה.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, אינו מסתפק רק בטנקים, וקורא כעת שוב לשלוח לו מטוסי קרב מתקדמים וטילים ארוכי טווח, למרות שמדינות המערב חוששות להעביר לקייב נשק התקפי מסוג זה. זלנסקי אמר בנאומו הלילי אמש כי השמיע את הדרישה הזו בשיחה עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג: "זה חלום. זו משימה"

מוקדם יותר השמיע בכיר במשרד ההגנה האוקראיני דרישה דומה, ואמר אתמול בשיחה עם רויטרס כי סוגיית מטוסי הקרב תהפוך ל"מכשול הגדול הבא". הבכיר, יורי סאק, ציין כי ארצו דורשת מטוסי קרב מהדור הרביעי, בהם מטוסי F-16 אמריקניים, ולדבריו יתרונותיהם בשדה הקרב יהיו "עצומים". הוא הביע ביטחון שקייב תצליח לשכנע את בעלי בריתה לספק לה אותם. לדבריו: "הם לא רצו להביא לנו ארטילריה כבדה, והם הביאו. הם לא רצו להביא לנו מערכות HIMARS, והם הביאו. הם לא רצו להביא לנו טנקים, ועכשיו הם מביאים. חוץ מנשק גרעיני, לא נותר שום דבר שלא נקבל".

הקנצלר הגרמני אולף שולץ אמר אתמול בנאומו בפרלמנט בברלין, שבו הצהיר על העברת הטנקים, כי ארצו לא תספק מטוסי קרב.

עוד מבחזית החדשות

בתוך כך, שלטונות גרמניה הודיעו הבוקר כי עצרו בנמל התעופה במינכן אזרח גרמני בחשד לריגול למען רוסיה. התביעה במדינה מסרה כי האיש נעצר ביום ראשון כשנחת במינכן בטיסה מארה"ב. הוא חשוד כי העביר לרוסים מידע מודיעיני שקיבל מעובד בשירותי הביון הגרמני, שנעצר כבר בדצמבר בחשד לריגול למען רוסיה. האיש שנעצר השבוע, לא עבד במודיעין הגרמני. גרמניה ומדינות נוספות באירופה הזהירו כבר מפני התגברות מאמצי הריגול הרוסיים, בצל המלחמה באוקראינה והעימות הגובר בין המערב למוסקבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים