שיתוף
תגובות
חדשות » הדלק שוב מתייקר, החשמל יוזל במעט
עולה יורד
מחיר ליטר 95 אוקטן יתייקר בחצות ב-12 אגורות ויעמוד על 7.06 שקל, שבועיים בלבד אחרי ששר האוצר הפחית בחצי שקל את המס. במקביל מחיר החשמל יוזל במעט
תגיות: , ,
תחנת דלק | צילום: Ropisme, שאטרסטוק

למנטרה הקרובה נראה שכבר התרגלנו בכל תחילת חודש בחודשים האחרונים. בין שבת לראשון בחצות שוב יעלה מחיר הדלק בישראל, והפעם "רק" ב-12 אגורות, לאחר ההתייקרויות בשיעורים של 34 ו-39 אגורות בחודשיים הקודמים.

עם זאת, בשל הפחתת המס על הדלק באמצע החודש בחצי שקל, המחיר החדש יהיה עדיין נמוך מאשר בתחילת חודש אפריל – 7.06 שקל לליטר אוקטן 95 בשירות עצמי, לעומת 7.44 שקל בתחילת חודש אפריל.

עליית המחירים נובעת הפעם בעיקר מהעלייה של כ-3% בשער החליפין של הדולר מול השקל בימים האחרונים – לשער יציג של 3.32 שקל ביום חמישי. עליית שער הדולר תרמה הפעם כשני שליש מהעלייה, וכן נגרמה עלייה רבעונית בשל עדכון רכיב הבלו (המס על הדלק) כתוצאה מהצמדתו לעליית מדד המחירים לצרכן החל מתחילת השנה. התוספת בעד שירות מלא תעמוד בחנות הדלק על 21 אגורות לליטר, כולל מע"מ.

העלייה במחירי הדלק באה, כאמור, שבועיים בלבד לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן יזם הפחתה של חצי שקל במס על הדלק בשל ההתייקרות הרבה בחודשים האחרונים, שנבעה מהמלחמה באוקראינה. שר האוצר הודיע שאם ההתייקרות הגבוהה תימשך הוא ישקול עוד הפחתה במס, אולם לפי שעה לא צפויה הוזלה כזאת. ההוזלה במחצית השקל תהיה בתוקף רק עד סוף יולי. הארכת ההנחה על הדלק באה על חשבון ההוזלה המאוחרת יותר של חצי שקל במס על הסולר שתיכנס לתוקף רק מחר.

מחר תיכנס גם לתוקף ההוזלה המובטחת מראשית השנה במחירי החשמל בשיעור של 2.2%. למעשה, מדובר בהתייקרות שנקבעה בשיעור של 5.7% במחירי החשמל כבר לפני שלושה חודשים, ובהחלטת שר האוצר שהתעכבה עד עכשיו לצמצם את ההתייקרות הזאת לשיעור של כ-3.5% בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים