שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הדלפת ענק מהפנטגון: מספר ההרוגים האמיתי של חיילי הצבא הרוסי
הניו יורק טיימס דיווח כי קובץ חדש של 27 עמודים דלף לרשת | מהמסמך: "נכון לחודש פברואר האחרון, הרוסים ספגו בין 189,500 לכ-223 אלף נפגעים וכ-43 אלף הרוגים"
צבא אוקראינה | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

בהמשך לדיווח כי אזרח אמריקאי הוא החשוד בהדלפת המסמכים המסווגים, "הניו יורק טיימס" דיווח היום (חמישי) כי קובץ חדש של 27 עמודים דלף לרשת, ובו עדויות על חדירה של סוכנויות המודיעין האמריקאיות למנגנון הביון הרוסי. מתוך המסמכים עולה כי ברוסיה יש מאבקים פנימיים בין גורמי הביטחון השונים ברוסיה. כמו כן, המסמכים חושפים כי ברוסיה הסתירו את מספר ההרוגים האמיתי במלחמה.

על פי המסמכים, נערכה פגישה בין הנשיא, ולדימיר פוטין, שר ההגנה סרגי שוויגו, ומנהיג "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין. בפגישה תועדו חילופי האשמות בין סוכנויות הביטחון השונות ברוסיה, כולל שירות הביטחון הפדרלי (FSB) ומשרד ההגנה הרוסי, בכל הנוגע למספר הנפגעים במלחמה באוקראינה. כך לדוגמה ה-FSB לא האמין להודעת משרד ההגנה על מספר הנפגעים, כאשר גורמים רשמיים טענו כי המשרד כלל לא ספר את ההרוגים והפצועים בקרב המשמר הלאומי, "כוח וגמר", וכוחות שהוצבו על ידי רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה.

עוד מבחזית החדשות

עוד עולה מהמסמכים כי "ה-FSB חישב את מספר ההרוגים והפצועים במהלך הקרבות, אשר הגיע ליותר מ-110 אלף". זאת, לאחר שפקידים אמריקאים העריכו בעבר את מספר האבדות בקרב הרוסים בכ-200 אלף. מהמסמך עולה, כי נכון לחודש פברואר האחרון, הרוסים ספגו בין 189,500 לכ-223 אלף נפגעים וכ-43 אלף הרוגים. כמו כן, המסמך טוען כי בצד האוקראיני נפגעו בין 124 אלף ל-131 אלף בני אדם, ו-17,500 נהרגו במהלך המלחמה.

עוד דיווח "הניו יורק טיימס", כי על פי המסמכים, רוסיה לא הצליחה לשבש את הזרימה המסיבית של הנשק והציוד ממדינות המערב לאוקראינה, מאז תחילת המלחמה, וכי "גם אם הצבא הרוסי ירצה, הוא לא יוכל לשנות את זה בקרוב". בנוסף, נכתב כי "המהלך בחצי השנה הקרובה, האתגרים הכלכליים של רוסיה ויכולותיה המוגבלות יעכבו עוד יותר את מאמציה".

מוקדם יותר היום, דיווח הוושינגטון פוסט כי אזרח אמריקאי, שעבד בבסיס צבאי, הוא חשוד בהדלפת המודיעין שחשפה שורה של הערכות מודיעין דרמטיות של ממשלת ארה"ב. על פי הדיווח, אותו אזרח הוא "חובב נשק צעיר וכריזמטי", שחשף מסמכים מסווגים מאוד שעוררו סערה גדולה בעקבות חשיפתם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים