שיתוף
תגובות
חדשות » הגימנסיה העברית הרצליה: בוטל אירוע אנטי גיוס לצה"ל
"חינוך למופת"
כ-200 תלמידים תכננו להציג מחר את "מכתב הסרבנות" שלהם, שבו הם מצהירים כי לא יתגייסו לצה"ל | משרד החינוך איים כי ישלול מהם תקציבים
הגימנסיה העברית ההרצליה | צילום: ויקיפדיה

משרד החינוך איים על מנהל תיכון "הגימנסיה העברית הרצליה" זאב דגני, כי קיום האירוע מחר (ראשון) שבו יצהירו תלמידים על סירוב להתגייס לצה"ל עלול לגרום לשלילת הכרה ותקציבים.

במכתב ששלח ממלא מקום מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני למנהל התיכון, הוא המליץ "לשקול מחדש את קיום האירוע בין כותלי המוסד החינוכי וכן את אופן קיום האירוע כך שיעמוד בהוראת הדין" עוד הוסיף שמעוני כי "אי שמירה על הדין וההנחיות עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

עוד מבחזית החדשות

בעקבות האיום, קיים הוועד המנהל של הגימנסיה העברית ישיבה, ובסיומה הוחלט שלא לקיים את האירוע מחר. מנהל הגימנסיה דגני איים להתפטר בעקבות קבלת ההחלטה.

מארגני האירוע שבוטל בגימנסיה הרצליה מסרו כי "הועד המנהל של הגימנסיה התקפל בפני המתקפה האנטי דמוקרטית, שמנסה להשתיק את הקול שלנו – בני ובנות נוער. אנחנו לא נעצור ונקיים את האירוע מחר, בין אם בתוך בית הספר או מחוצה לו. לא ישתיקו את המחאה שלנו. אנחנו מודים למנהל בית הספר זאב דגני שעומד לצידנו בלי להיכנע".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר: "ניצחון לשפיות, ניצחון לציונות! כל הכבוד לוועד המנהל שהציב כרטיס אדום למנהל דגני והבהיר שסרבנות לא תתקבל בבית ספרם. אנו מודים לכל האזרחים שהביעו את כעסם המוצדק ודרשו לבטל את האירוע המביש. עדיין נותרו ערכים בחברה הישראלית, בוודאי שנותרו! סרבנות היא קו אדום, אנחנו גאים לשרת בצה"ל שלנו!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים