שיתוף
תגובות
חדשות » הג'יהאד האיסלמי: מצרים במהלכים להפסקת אש
אחרי כ-300 רקטות ב-4 שעות, אמר דובר הג'יהאד כי מצרים מנהלת מגעים עם שני הצדדים להפסקת אש | דובר צה"ל: "כל עוד אין הודעה רשמית על הפסקת אש, אנחנו ממשיכים"
הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

כלי תקשורת מצריים דיווחו הערב (רביעי) כי מצרים החלה לקיים מגעים אינטנסיביים להשגת הפסקת אש מיידית בין ישראל לג'יהאד האיסלמי. זמן קצר אחר כך אמר גם דובר מטעם הארגון כי קהיר החלה במגעים עם שני הצדדים כדי לגרום להפסקת התקיפות. ברשת "אל-ג'זירה" הקטארית דווחו כי גם קטאר וארה"ב מנסות לתווך בין הצדדים.

גורם ביטחוני ישראלי אמר ל-ynet זמן כי מצרים העבירה לישראל מסר שלפיו הג'יהאד רוצה לסיים את סבב הלחימה. לדברי הגורם, המגעים החלו כבר אמש כדי למנוע את ירי הרקטות. עוד ציין הגורם הבכיר כי מלבד מצרים וקטאר, גם תור ונסלנד, שליחו של מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון מעורב במאמצי התיווך.

עוד מבחזית החדשות

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב בתדרוך לתקשורת באוגדת עזה כי אם הג'יהאד האיסלאמי ימשיך לירות על ישראל, "הוא ישלם מחיר כבד". עוד אמר הגרי כי: "כל עוד אין הודעה רשמית על הפסקת אש, אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה, ונמשיך בפעולות שביצענו ביממה האחרונה". תא"ל הגרי הצהיר כי יעדיו של מבצע "מגן וחץ" הושגו למעשה כבר בראשיתו, עם חיסולם של שלושת בכירי הג'יהאד האיסלמי.

הדיווחים על המגעים להפסקת אש החלו כארבע שעות אחרי שהג'יהאד החל לשגר עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום ומרכז הארץ. לפי הערכות, נכון לשעה 17:00 שיגר הארגון יותר מ-300 רקטות, עד כה בלי לגרום לנפגעים בגוף. במערכת הביטחון אומרים שכ-30% מהשיגורים היו שיגורים כושלים שנפלו ברצועה עצמה או בים.

במערכת הביטחון טוענים כי לפי שעה הג'יהאד נמצא לבדו במערכה ואינו מצליח לגרור לתוכה את חמאס, למרות התגובה שפרסמו אתמול על "תגובה מאוחדת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים