שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הברחות הנשק לישראל: לחיזבאללה ולאיראן יש אינטרס לחמש את ערביי ישראל
יותר מ-450 אמצעי לחימה, בהם מאות נשקים ורימונים, נתפסו בהברחות שסוכלו מהגבולות עם סוריה, לבנון וירדן. מדובר בפי שלושה מכמות אמצעי הנשק שנתפסו בשנת 2021 כולה
תפיסת הנשקים | צילום: דוברות המשטרה

לאחרונה מתמודדים במשטרת ישראל עם תופעה קשה שצוברת תאוצה, כאשר עברייני רכוש עושים הסבה להברחות אמצעי לחימה שהתגמול שלהם משתלם יותר. כשעצרה המשטרה את ארבעת בני משפחת הייב מואמן (20), יזיד (25), מאלק (35) ונימר (41) מהכפר טובא זנגריה שבגליל העליון, השוטרים היו משוכנעים שמדובר בעבירות פריצה וגניבה, אך כשברשותם נתפסו 20 אקדחים שהוברחו מגבול לבנון, הבינו במשטרה שגם הם עשו הסבת מקצוע והפכו למבריחי נשק ואמל"ח. 

לדברי רק פקד אושרי אמור, מפקד יגל צפון "אנחנו תופסים היום יותר נשק מאשר סמים". "אנחנו רואים כיצד צירי ההברחות שמוכרים לנו שנים כצירים ייעודיים להברחת סמים, משמשים למעבר אמל"ח. פוטנציאל הרווח בתחום האמל"ח הוא גדול ומשמעותי. אפשר לקנות אקדח ב-3,000 שקלים בלבנון או בסוריה, ולמכור אותו בישראל או בשטחים ב-35 אלף שקלים ויותר. זה רווח עצום. על 30 אקדחים זה רווח של כמעט מיליון שקלים".

עוד מבחזית החדשות

למרות שהמשטרה עושה כל מאמץ להילחם באחזקת הנשק הבלתי חוקי, המאבק נראה כמעט חסר סיכוי. על פי דיווחים מתחילת השנה הצליחה משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, לתפוס יותר מ-3,500 כלי נשק, שזהו רק חלק מזערי ביותר מארסנל הנשק שנמצא בסליקים בחצרות הבתים, בעליות הגג ומתחת לאדמה.

יותר מ-450 אמצעי לחימה, בהם מאות נשקים ורימונים, נתפסו בהברחות שסוכלו במעברי הגבול עם סוריה, לבנון וירדן. כמות זו היא יותר מפי שלושה מכמות אמצעי הנשק שנתפסה במשך כל שנת 2021. לעומת זאת, נתפסו השנה 80 קילוגרם חשיש לעומת 92 קילוגרם בשנה שעברה.

לדברי רפ"ק אמור, הביקוש לכלי נשק עולה גם בקרב ערביי ישראל וגם בקרב ערביי השטחים. לדבריו "אפשר לראות מה קורה בשכם ובג'נין, שם יש ירי מטורף והתחמשות. איו"ש מתמלא בנשק גם מהגבול הירדני שהוא יחסית פרוץ. רבים מאוד מכלי הנשק שאת הברחתם סיכלנו נתפסו בו בשנה האחרונה. מצד שני יש עלייה מאוד משמעותית לנשק הזה גם בתוך הארץ, וזו תופעה מדאיגה".

גם בפברואר השנה, סוכלה הברחת ענק של 53 כלי נשק בגבול לבנון, החשודים שנעצרו נעצרו שלושה מתושבי טובא זנגריה, לא עסקו בהברחת אמל"ח עד האירוע הזה "אנחנו רואים עבריינים פליליים מתחומי פשיעה אחרים כמו אלימות, שוד, ופרוטקשן, לוטשים עיניים לפוטנציאל הרווח הכלכלי של האמל"ח, "ואנחנו רואים גם מעורבות הולכת וגדלה לא רק של תושבי שטחים, אלא גם של עבריינים ישראלים".

כלי הנשק שלא נתפסים מגיעים לא רק לגורמים עברייניים או מחבלים, לטענת רפ"ק אמור "מעגל הביקוש מתרחב גם לאזרחים נורמטיביים שמאבדים אמון במערכת ורוצים שיהיה להם אמצעי הגנה".

עוד אומר רפ"ק אמור, כי לארגון חיזבאללה ולאיראן יש אינטרס משמעותי לפתח צירי הברחות נשק לישראל. "הרצון לחמש את ערביי ישראל לקראת היום הבא של "שומר החומות", הוא חלק מתרחיש אימים, אבל אי אפשר לפסול על הסף שבמקום שבו זורקים אבנים ושורפים צמיגים ופחים, יכול להיות שנשמע גם על אירועי ירי לכיוון שוטרים וריכוזי כוחות שלנו. לכן, לצד מבצעי המשטרה על איסוף כמה שיותר אמל"ח בתוך המדינה, חייבים להמשיך במאמץ לסיכול כמה שיותר הברחות בגבולות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים