שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הבית הלבן: ג'ק לו, יהודי שומר תורה ומצוות ימונה לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל
הבית הלבן הודיע כי ג׳ק לו, ימונה לתפקיד השגריר הבא של ארה״ב בירושלים | ג'ק לו כיהן בשורת תפקידים בכירים | מינויו דרוש את אישור הסנאט
ג'ק לו | צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Tel Av

הבית הלבן הודיע היום (שלישי) כי הנשיא ג׳ו ביידן החליט למנות את ג'ק לו, יהודי אורתודוקסי-אמריקאי בן 68 כשגריר ארה"ב בישראל. לו היה בקשר הדוק עם שגרירי ישראל בוושינגטון, ובתפקידו כשר האוצר של אובמה סייע לישראל ואף תמך בהטלת סנקציות על איראן. לו דובר עברית ויש לו משפחה בישראל.

בעבר שימש לו כסגן מזכיר המדינה ובהמשך כשר האוצר של ארה"ב. הוא שותף מנהל של Lindsay Goldberg LLC ופרופסור אורח לעניינים בין לאומיים וציבוריים באוניברסיטת קולומביה. בין השיאים בקריירה הארוכה שלו בשירות הציבורי הוא מילא תפקידים בהם סגן שר החוץ לניהול ומשאבים וכראש הסגל של הנשיא. הוא אף כיהן בקבינט של הנשיא קלינטון בין השנים 1998 ל-2001, ובשתי הממשלות, היה מנהל במועצה לביטחון לאומי.

עוד מבחזית החדשות

כיום הוא יושב ראש מועצת המנהלים של הוועדה הלאומית ליחסי ארצות הברית-סין וחבר במועצה ליחסי חוץ. בהוא למד בהרווארד והשלים תואר במשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון. כדי שייכנס לתפקיד, מינויו דרוש את אישור הסנאט.

בכיר בממשל אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי: "בזמנים אלו במערכת היחסים בין ארה"ב לישראל, חשוב שיהיה לנו אדם ברמה גבוהה כשגריר שהוא נציג ישיר של הנשיא ואשר זוכה לכבוד בינלאומי ומשני הצדדים".

כאשר מר לו מדבר, אתה יודע שהוא מדבר בשם הנשיא", הוסיף הפקיד. "אין לאף אחד סמכות גדולה יותר ממנו להתמודד עם מצב מסובך מבחינה פוליטית בישראל כרגע, וזה מראה עד כמה הנשיא מעריך את מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים