שיתוף
תגובות
כלכלה » הבטיחו וקיימו: הממשלה אישרה את ביטול המס על החד פעמי
השר סמוטריץ' שקידם את המהלך: "הבטחנו וקיימנו, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו" | דרעי בירך על ההחלטה: "סמל הפגיעה המכוונת באוכלוסייה החרדית"
תגיות: ,
כלים חד פעמיים | צילום: freepik

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ביטול המס על החד פעמי. בהמשך להנחייתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולאחר שהצו פורסם להערות הציבור. שר האוצר סמוטריץ' בתגובה: "הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

בהתאם להחלטה שקידם שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן והשרה לשרת הסביבה לשעבר תמר זנדברג, הוטל מס מס של 11 שקל לק"ג על כלי פלסטיק ו-3.3 שקל לק"ג על כלים חד-פעמיים מנייר המכילים פלסטיק החל מנובמבר 2021.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך על ביטול המס ואמר: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטת הממשלה לבטל סופית את "מס ליברמן" על הכלים החד פעמיים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה עם הקמת הממשלה, ואכן העברנו בשבוע שעבר בוועדת הכספים את המקור התקציבי לביטול המס והיום זה בוטל סופית ואני שמח על כך".

אריה דרעי בירך על המהלך ואמר: "כפי שדרשנו בהסכמים הקואליציוניים, הממשלה ביטלה כעת את המס על הכלים החד פעמיים שהפך לסמל הפגיעה המכוונת באוכלוסייה חרדית" עוד הוסיף דרעי "אני מודה לשר האוצר סמוטריץ' ולשרים שתמכו ומצפה מרשתות השיווק להוזיל את המחירים".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התנגדה לביטול המיסוי על כלים חד פעמיים ואמרה: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה היום בישיבת הממשלה להביא חלופה תוך שישה חודשים יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לצמצום הצריכה של הכלים החד פעמיים. אנו נגבש חלופה מיטיבה ונכונה לכלל אזרחי מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרה סילמן: "מלכתחילה מדינת ישראל הייתה צריכה להוביל מהלך הדרגתי ונכון של שינוי היוצר תהליכים ולא להנחית החלטה שמעוררת אנטגוניזם כלפי ציבור מסוים. מאחר והמס הוכיח את עצמו והביא להפחתה משמעותית בצריכה ולצמצום הנזקים הסביבתיים והבריאותיים שנגרמים מהשימוש בכלים חד פעמיים ומתוך מחויבות לסביבה ולבריאות הציבור אין לבטל מיסוי זה ללא חלופה ראויה".

סילמן הבהירה כי: "אני ערה להסכמים הקואליציוניים ולמחויבות של חברי הממשלה לקיומו. בשבועות האחרונים ירדתי לעומקם של דברים ונחשפתי ביתר שאת לנזקים העצומים של הכלים החד-פעמיים בכלל הרבדים הסביבתיים והבריאותיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים