שיתוף
תגובות
חדשות » הבחירות בברזיל: תומכי בולסונארו חוסמים כבישים לאחר התבוסה
מימין לשמאל
הסיבה העיקרית לתמיכת נהגי המשאיות בבוסאנרו היא מכיוון שבמהלך כהונתו הם נהנו מעלויות דיזל נמוכות
ראש ממשלת ברזיל לולה דה סילבה | צילום: JPM

כלי התקשורת בברזיל מדווחים כי נהגי משאיות הנאמנים לנשיא ז'איר בולסונארו חסמו כבישים ברחבי המדינה, לאחר תבוסתו של בולסנארו ליריבו איש מחנה השמאל לולה דה סילבה.

חסימות הכבישים גרמו להפרעות משמעותיות בתנועה והשפיעו על שרשרת אספקת המזון למדינה. משטרת התנועה הפדרלית בברזיל דיווחה על 342 חסימות, כאשר ההפגנות הגדולות ביותר מתרחשות בדרום המדינה. 

שופט בית המשפט העליון, אלכסנדר דה מוראס, הורה ביום שני למשטרה לפזר את המחסומים באופן מיידי. הוא הזהיר את הנהגים, כי מי שיחסום כבישים ביום שלישי ייקנס ב-100,000 ריאל ברזילאי (19,300 דולר) לשעה.

כאמור, ביום ראשון עם תום ספירת הקולות בסיבוב השני, הסתבר כי לולה זכה ב-50.9% מהקולות, ואילו בולסאנרו זכה ב-49.1% קולות בלבד. 

עד היום, בולסאנרו, הנשיא המכהן טרם הגיב לתוצאות הבחירות, לא הודה בתבוסתו, ואף לא ערער על התוצאות שהתקבלו. בברזיל חוששים כי הנשיא היוצא ינסה לשבש את ממשלת המעבר בחודשיים הקרובים, עד לטקס השבעתו של לולה ב-1 בינואר 2023.

במהלך הבחירות, הטיל בולסאנרו ספקות רבים באשר למהימנות שיטת ההצבעה, ובברזיל קיימת דריכות רבה לקראת צעדיו הבאים של בולסאנרו.

בנאום הניצחון שלו זמן קצר לאחר פרסום התוצאות התייחס לולה לשסע הפוליטי העמוק בברזיל ואמר כי "המדינה הזו צריכה שלום ואחדות. האוכלוסייה הזו לא רוצה להילחם יותר". הוא הבטיח להיות נשיא לאלו שבחו בו וגם לאלו שלא. 

מנהיגי העולם מיהרו לברך את לולה, וברכות לרגל ניצחונו הגיעו ממדינות רבות כמו בריטניה, סין, צרפת, הודו ורוסיה. נשיא ארה"ב ביידן אמר כי הניצחון הגיע "בעקבות בחירות חופשיות, הוגנות ואמינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים