שיתוף
תגובות
חדשות » האסירים הביטחוניים איימו: יחידת העילית של שב"ס פשטה על כלא קציעות
כ-1,000 אסירים ביטחוניים איימו כי יפתחו בשביתת רעב בעקבות העברת דובר חמאס לכלא קציעות | יחידות העילית פשטו על התאים ומצאו סכינים, מברגים ואולרים
יחידות העילית בפשיטה על כלא קציעות | צילום: דובר שב"ס

כאלף אסירי חמאס הודיעו הערב (חמישי) שיפתחו בשביתת רעב. במקביל, ביצע ארגון הטרור ירי רקטי לכיוון הים מרצועת עזה. שני האירועים הללו התקיימו בצל המתיחות הגוברת בין ארגון החמאס לשב"ס, לאחר שדובר החמאס הועבר לכלא קציעות שבדרום. גם סיורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכלא עופר עורר את זעמם של המחבלים.

סכינים ומברגים שנמצאו בתאי המחבלים | צילום: דוברות שב"ס
סכינים שנמצאו בתאי המחבלים | צילום: דוברות שב"ס

אחר הצוהריים ביצע חמאס ניסוי ברקטות לכיוון הים. המחבלים שיגרו 50 רקטות, חלקן מסוגל להגיע למרחק של כ-250 ק"מ. לפי מקורבים לארגון הטרור, הנהגת חמאס ביקשה באמצעות הניסוי להעביר מסר לישראל: "לא נסכים לפגיעה באסירים שלנו".

עוד מבחזית החדשות

בשעה 5:00 לפנות בוקר פשטו יחידות העילית של שב"ס, בראשן, יחידת מצדה, על אגף שבו כלואים כמאה אסירים ביטחוניים, חלקם עם דם על הידיים. הפריצה למקום בוצעה בעקבות הצטברות ראיות מודיעיניות ממשיות על כך שהמחבלים קיבלו החלטה לפגוע בסוהרים ובאנשי הסגל של בית הכלא.

בתדרוך לפני הפריצה אמר המפקד ללוחמים "שימו לב שלא נותנים כל מיני מכות ולא נכנסים אחד בשני. תנסו לא לעשות רעש". הפריצה לאחד האגפים המסוכנים בארץ התבצעה בשקט מופתי. האסירים המופתעים צייתו ללוחמים שפינו אותם מהמקום במשך שעות ארוכות. תג"ד יוסף כניפס, מנהל כלא קציעות, סיפר: "המהלך שבוצע נועד לסכל אירוע קיצוני יותר וכדי לשמור על כוחותינו, והיה נחוץ כדי לשמור על ביטחון בית הסוהר והסגל".

עוד מבחזית החדשות

כפי שדיווחו אנשי המודיעין, בתוך התאים של המחבלים נמצאו טלפונים וכלי תקיפה שונים, בהם, סכינים, מברגים ואולרים שהוברחו אל תוך האגף. "ההערכה שלנו שיהיו השלכות לאירוע הזה. אנחנו ערוכים ומוכנים להמשך, לכל תרחיש", הדגיש מפקד כלא קציעות.

בתקופה האחרונה מובילה נציבת השב"ס רב-גונדר קטי פרי שינוי מדיניות ברור של ריבונות בתוך מתקני הכליאה ואפס פשרות מול ארגוני הטרור וארגוני הפשיעה. מפקד יחידת מצדה סגן גונדר ד' סיפר: "אנחנו כיחידת העילית של השב"ס, עובדים גם ביהודה ושומרון, ככה שאנחנו מרגישים את שתי הזירות. רק השבוע היה לנו מעצר מבוקש באחת הגזרות. אנחנו רואים את ההשלכה גם בהתפתחויות ביו"ש. מורגש שיש יותר תעוזה, יותר אירועים, גם בבתי הכלא".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים