שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » האם שליחת חב"ד בוילנה, אם ל-11 תיכנס לכלא?
שליחת חב"ד בוילנה צפויה לעונש מאסר בשל העלמת מס. בעלה מאשים את ביהמ"ש בשחיתות | חברי הקהילה: זוג שמקדיש את עצמו לסייע לאחרים
תגיות: , ,
בית המשפט העליון של ליטא | צילום: lvat.lt

סערת רוחות בקרב הקהילה היהודית בליטא, בעקבות הרשעתה של שליחת חב"ד בוילנה, נחמה דינה קרינסקי – אם ל-11 ועוד שלושה ילדי אומנה, שצפויה לקבל עונש מאסר בגין עבירות של העלמת מס. בעלה, הרב שלום בער קרינסקי, מאשים את בית המשפט בשחיתות, וחברי הקהילה היהודית מספרים על זוג שמקדיש את חייו לסיוע לאחרים.

הזוג קרינסקי, אזרחים אמריקאים, משמשים כבר 28 שנה כשלוחי חב"ד בווילנה, בירת ליטא. הרבנית ניהלה את בית הספר המקומי, שנקלע לחובות עד כדי פשיטת רגל. שופט בית המשפט המחוזי קבע כי הרבנית היא זו שהובילה את בית הספר לפשיטת רגל, בשל ניהול כושל ומכוון, שהביא לחובות מצטברים של 250 אלף אירו למדינה (כמעט מיליון שקלים).

עוד מבחזית החדשות

על פי כתב התביעה, בית הספר, שיש בו גן, יסודי ותיכון – נקלע לגירעון כבר בשנת 2007, וקרינסקי, ניסתה לאורך לאורך כל התקופה להתחמר מתשלומי מס ודיווח לרשויות. היא הורשעה בהסתרת מידע שהקשתה על קביעת מצבו הכלכלי של המוסד, ובגרימה מכוונת לפשיטת הרגל. השופט פסק בהחלטתו, כי ההרשעה לא ניתנת לערעור, ולכן מרחף על ראשה של הרבנית איום בעונש מאסר.

לטענת הרב קרינסקי, בית הספר נכנס לחובות לאחר שלא קיבל את הכספים, שהיה אמור לקבל מתשלומי הפיצויים ממלחמת העולם השנייה של הממשלה האוקראינית. מדובר בכספים ציבוריים בסך מיליוני אירו, המועברים לקרן Good Will Fund המשותפת למדינה ולארגוני צדקה יהודיים, בהובלת המגבית היהודית המאוחדת (ה-AJC) האמריקנית. לדברי קרינסקי, הנהלת המגבית השתמשה בכספים כדי להילחם במוסדות חב"ד.

הרב האשים את הנהלת הקרן ואמר כי: "הנהלת הקרן מתנהלת באופן לא שקוף. הם סירבו במשך שנים לבקשותינו לייצוג בישיבות שלה, לא נתנו מעולם מימון כלשהו לבית הספר שלנו, ובכלל העבירו מימון מאוד לא הולם למוסדות חב"ד, ואפילו מימון זה הופסק ללא סיבה, למרות שהם קיבלו את החשבוניות המלאות על הכספים האלה. הם התעלמו ללא הרף מבקשותינו החוזרות ונשנות למימון חירום כדי להבטיח את עתיד בית הספר שלנו. הם האשמים בתיק הפלילי המתנהל נגד אשתי. אין ספק שמימון שלהם היה מונע את פשיטת הרגל, ובכך מונע את התיק הפלילי".

חבר מהקהילה היהודית האשים את הפרקליטות ש"המשיכה לנהל את המשפט נגד דינה למרות כל הראיות שניתנו לבית המשפט שהיא ובעלה ניסו ככל יכולתם לגייס את הכספים הדרושים כדי למנוע את פשיטת הרגל. בבית הספר היה גם מנהל חשבונות במשרה מלאה, שהיה אחראי באופן מלא על ניהול כל הכספים. אז למה מפילים עליה את כל האשמה?".

עוד מבחזית החדשות

לדברי חבר הקהילה, החוקרים הטילו אימה על צוות בית הספר במהלך חיפוש שערכו באוגוסט 2021, ואף הרסו במכוון דלת חסינת כדורים שהותקנה בכניסה למבנה במטרה להגן עליו מפני תקיפות אנטישמיות. התביעה דרשה אז לעצור את דינה למשך חודשיים, ולאחר מכן להמשיך במעצר בית עם צמיד אלקטרוני. "היא אם ל-11 ילדים ושלושה ילדי אומנה, מנהיגה קהילתית, ובכל זאת זכתה ליחס מביש של פושע מצוי".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים